رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ اسفند ۱۳۹۶

۶ راز برای لذت بردن هر چه بیشتر از سفر در فصل بهار

لینک این مطلب کپی شد!

Say-notifications ۶ راز برای لذت بردن هر چه بیشتر از سفر در فصل بهار

۱ – نوتیفیکیشن ها را غیر فعال کنید!
همانطور که میدانید اکثرا دوست ندارند در دست همدیگر موبایل ببینند. داشتن موبایل در دست واقعا شما را از لحظات لذت بخش تعطیلات و سفر دور میکند. طبق تحقیقات کسانی که به همراه خانواده خود در تعطیلات به سفر میروند خاطرات کمی در مورد آن سفر به یاد دارند.
راه حل این قضیه رها کردن موبایل در خانه است قبل از اینکه بخواهید به سفر بروید. یا حداقل دو روز قبل از سفر همه نوتیفیکیشن های گوشی خود را غیرفعال کنید و اگر میتوانید حتی صدای زنگ گوشی را نیز قطع کنید. در نظر داشته باشید شما با این روش گوشی خود را چک خواهید کرد ولی به ندرت آن شما را به سمت خود جذب خواهد کرد.
به گفته دکتر مایکا دیماریا، هر وقتی گوشی شما زنگ میخورد یا حتی یک ویبره کوچک و یا روشن شدن چراغی در آن باعث میشود تا ذهن شما درگیر آن موضوع شود و از جو فعلی خارج شوید. ولی وقتی نوتیفیکیشن ها خاموش هستند و شما هر از گاهی به آن سر میزنید دیگر مهم نیست چه اتفاقی افتاده است. باور کنید شما به گوشی کمتر از آنکه فکر کنید نیاز دارید.

Take-deep-breath ۶ راز برای لذت بردن هر چه بیشتر از سفر در فصل بهار

۲ – نفس عمیق بکشید
ساده ترین درسی در یوگا که تا به حال یاد گرفته اید: عمیق استنشاق کنید و عمیق بازدم. این کار را چندین بار در روز، قبل از سفر و در حین سفر انجام دهید. به گفته پزشکان شما از تنفس خود برای سازمان دهی انرژی تان برای حباب تندرستی استفاده می کنید. این به شما کمک خواهد کرد تا حداقل تاثیر را بر روی سیستم انرژی و سازمان دهی فیزیکی بدنتان بگذارد و استرس ها را به حداقل برساند. و اگر شما استفاده از هواپیما، قطار و ماشین را به حداقل برسانید، از محیط و سفر حداکثر لذت را خواهید برد.

Leave-your-work-life-behind ۶ راز برای لذت بردن هر چه بیشتر از سفر در فصل بهار

۳ – زندگی کاریتان را پشت سر رها کنید
به عنوان مثال از کار به تعطیلات رفتن همانند عوض کردن دنده است. دکتر دیماریا توصیه میکند که: یک شی سمبولیک از سر کار بگیرید، میتواند یک تکه یادداشت و یا یک پرچم شرکتی که در آن کار میکنید باشد و آن را در خانه بگذارید.
به صورت رسمی به او بگویید که شما اینجا میمانید و با من به تعطیلات نمی آیید. من حتی این روش را برای پایان روز کاری نیز پیشنهاد میکنم. یک تکه به عنوان نماد کارتان به خانه آورده و در پارکینگ بگذارید و بعد از ۳ نفس عمیق وارد خانه شوید. در این حالت استرس کاری از شما دور خواهد ماند. یک مثال دیگر: وقتی از خانه بیرون میروید قبل از آنکه به سفر بروید، تصور کنید که زمانی هست که کار شما تمام شده و شما نشان کار خود را پشت سر رها کرده اید.

Shake-things-up ۶ راز برای لذت بردن هر چه بیشتر از سفر در فصل بهار

۴ – خود را تکان دهید
اگر هدف منتقل شدن به یک مد جدید است، شما نمیتوانید رفتارهای فعلی خود را دنبال کنید و از مغز و بدن خود انتظار داشته باشید که تغییر کنند. اگر به نواهای معمولی گوش میدادید حالا که صبح از خواب بیدار میشوید لم داده و لیست آهنگ های جدیدی را از اسپاتیفای انتخاب کنید. چیزی که کلا متفاوت باشد. گوش کردن به آن در راه میتواند ذهنیت شما را تغییر دهد.

Resist-inbox ۶ راز برای لذت بردن هر چه بیشتر از سفر در فصل بهار

۵ – منتظر پیام نباشید و آنها را فراموش کنید
احتمالا در فکر این هستید که چطور پیام های کاری خود را در سفر چک کنید؟ راه حل اینجاست، شما قبلا تصمیم گرفته اید که به سفر بروید و در این لحظه فکر کنید که فراموش کرده اید گوشی خود را همراه خود بیاورید و یا به اینترنت دسترسی ندارید و باور کنید هیچ اتفاقی نمی افتد اگر شما پیام های خود را سریع ارسال نکنید.
گوشی خود را کنار بگذارید و احساس آرامش خاطر کنید و به دنبال برقراری رابطه به دوستان و همکارانی باشید که در تعطیلات هستند و شما میتوانید با آنها دوست شوید و از سفر خود لذت ببرید. خوب ما این را میدانیم که این موضوع واقع گرایانه نیست که شما ارتباط خود را کاملا قطع کنید. شما میتوانید یک یا دوبار زمان به چک کردن ایمیل ها و پیام ها اختصاص دهید. ممکن است پیام هایی دریافت کرده باشید که آنها را مارک کنید تا بعدا بخوانید و بعضی دیگر که مهم نیستند و شاید بعضی از پیام ها که خیلی مهم هستند ولی خوب! همکاران شما میدانند که شما در تعطیلات هستید پس این نیز مهم نیست!

Get-some-sun ۶ راز برای لذت بردن هر چه بیشتر از سفر در فصل بهار

۶ – کمی آفتاب بگیرید
خود را در معرض نور آفتاب قرار دهید، بخصوص در دو یا سه روز اول سفر. این آفتاب گیری میتواند شما را شاداب کند. نرمش و تمرین در آفتاب میتواند سرعت پردازش مغز را افزایش دهد. یک کار فیزیکی در دو روز اول انجام دهید، بخصوص یک نرمشی که سنگین است، پیاده روی، سوارکاری، پیاده سوری بلند مدت و یا دوچرخه سواری. مطمئن شوید که توانایی انجام همه این کارها را دارید!
منبع : جاذبه ها

           
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    بهترین مورد در فصل بهار آفتاب گرفتن هستش چون شدت آب به اون حدی نیست که پوست رو بسوزونه و مقدار زیادی ویتامین دی دریافت می‌کنیم

    ۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *