جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

راحت ترین صندلی های هواپیما را بشناسیم

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ مرداد ۱۳۹۷

تا به حال سفر هوایی داشته‌اید؟ اگر جواب‌تان بله است، سؤال بعدی این است که با یکی از هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷، A320، A319 یا A321 پرواز داشته‌اید؟ در این هواپیماهای غول‌پیکر، شما حق انتخاب زیادی برای صندلی دارید. همیشه دچار تردید می‌شوید که کدام ردیف می‌تواند برای چند ساعت آینده‌ای که در هواپیما هستید، جالب و راحت باشد. برخی از مسافران دوست دارند، کنار پنجره بنشینند، این در حالی است که عده‌ای دوست دارند برای دسترسی به سرویس‌های هواپیما، در نزدیک‌ترین نقطه به راهرو، سر هر ردیف بنشینند. گاهی اوقات هم افراد به دنبال صندلی‌هایی هستند که جای زیادتری برای پایشان داشته باشد. برای اینکه به یک جواب واحد در مورد بهترین صندلی‌های هواپیماهای بوئینگ برسیم، قوانین کلی را با شما مطرح می‌کنیم که کمک خواهد کرد بهتر تصمیم‌گیری کنید و شاید آنقدر زرنگ باشید که بتوانید صندلی خاص رزرو کنید. کلیات بحث ما در مورد فضای خالی جلوی صندلی یا جای پا خواهد بود. اغلب مسافران از نبود جای پای کافی شکایت دارند و دوست دارند حتی اگر کنار پنجره هم نبودند، جای پای راحتی داشته باشند.

قوانینی که می‌خواهیم به شما بگوییم، در مورد هواپیماهای ایرباس A320 و بوئینگ ۷۳۷ و همچنین هواپیماهای زیرمجموعه همانند A319، A321، A320 neo و A737 MAX است. آرایش صندلی‌ها در این هواپیماها به صورت سه صندلی در یک ردیف و یک تک صندلی در امتداد همین ردیف است.
دو حق انتخاب برای فضای اضافی جلوی پا دارید، ردیف صندلی‌های کنار در ورودی و صندلی‌های امتداد بال هواپیما

اگر شما دوست دارید که کمی فضای اضافی برای پاهای خودتان داشته باشید، دو حق انتخاب دارید، ردیف صندلی‌های کنار در ورودی، دیوار حایل و امتداد بال هواپیما. دلیل این فضای اضافی در امتداد بال، راحتی مسافران در هنگام خروج‌های اضطراری از روی آن و دریچه موجود روی بدنه است، لذا شما می‌توانید هنگام خرید بلیط هواپیما با انتخاب کردن این صندلی‌ها فضای اضافی را در اختیار داشته باشید، اما پنجره‌ای رو به بیرون خواهید داشت که فقط بال هواپیما را از آن می‌توانید ببینید. مشکل دیگری که این ردیف از صندلی‌ها به همراه ردیف جلویی آن‌ها دارند، عدم انعطاف‌پذیری و خم شدن صندلی به عقب است. در هواپیمای ۷۳۷s و هواپیماهای A319 و A320 این ردیف از صندلی‌های به نسبت راحت در وسط ردیف‌ها قرار دارند؛ اما در مدل A321 دو ردیف از صندلی‌ها این ویژگی را دارند، یکی در یک‌سوم اول و دیگری در یک‌سوم بعدی قرار دارد.

ردیف‌هایی در هواپیماهای بزرگ جثه وجود دارند که بیشترین فضای خالی را در جلوی صندلی برای حرکت دادن پاها به وجود می‌آورند. برای گرفتن این صندلی‌ها باید زرنگ باشید و قبل از همه، ردیف‌هایی که جلوی در خروجی هستند را رزرو کنید. این فضای خالی به دلیل تردد دیگر مسافران برای خروج و ورود به هواپیما تعبیه شده است، اما شما می‌توانید بعد از بلند شدن هواپیما، پاهایتان را به راحتی دراز کنید.
ردیف‌هایی در هواپیماهای بزرگ جثه وجود دارند که بیشترین فضای خالی را در جلوی صندلی، برای حرکت پاها دارا هستند

فضاهای داخل کابین هواپیما وجود دارد که قسمت اکونومی را از بیزینس جدا می‌کند، در هواپیماهای کوچک‌جثه این کار توسط یک پرده آبی صورت می‌گیرد، اما در هواپیماهایی که بحث ما روی آن‌ها است، علاوه بر پرده، دیواری بین دو طرف کشیده می‌شود که محل قرارگیری وسایل سرویس‌دهی به مسافران است. صندلی‌هایی که جای پای آن‌ها دقیقا رو به روی این دیوار باشد هم فضای اضافی بیشتری از بقیه صندلی‌ها و ردیف‌ها دارند؛ اما دو مشکل عمده وجود دارد، شما در این صندلی‌ها نمی‌توانید زیاد پای خودتان را دراز کنید، همچنین بازویی آن‌ها به علت قرارگیری سینی در داخل بازویی، کوتاه‌تر از دیگر صندلی‌ها است.

در پروازهای ارزان‌قیمت معمولا هیچ دیواری وجود ندارد، بنابراین تنها دیوار در قسمت ورودی هواپیما است. با پرداخت مبلغی بیشتر می‌توانید فضای بیشتری نسبت به سایر مسافران داشته باشید. نکته دیگر این است که چون این صندلی‌ها معمولا قبل از پرواز برای آشنایان خلبان و دیگران رزرو می‌شود، می‌توانید در غیاب آن‌ها، بدون هیچ مسافر کناردستی سفر آسوده‌ای داشته باشید.
همان‌طور که گفتیم، کسانی در صندلی‌های کنار ورودی و جلوی دیوار جداکننده می‌نشینند که قبلا پول اضافی برای رزرو بلیت پرداخت کرده باشند. علاوه بر این صندلی‌های ردیف اول در هر سالن برای افرادی که وظیفه خاصی در هواپیما دارند، در نظر گرفته می‌شوند؛ مانند پزشک، پلیس و دیگر کسانی که می‌توانند در مواقع ضروری به سرعت به محل خودشان را برسانند.

قانونی وجود دارد که هواپیمایی ایرباس برای هواپیماهای خودش تصویب کرده است. افراد در شرایطی که خواهیم گفت، نمی‌توانند در صندلی‌های ردیف بال‌ها و صندلی‌هایی که فضای اضافی جلوی پا دارند، بنشینند:

افراد زیر شانزده سال
بانوان حامله
نوزاد و مادرش
معلولین و ناتوانان حرکتی

به شما پیشنهاد می‌کنیم به خاطر چند سانتی‌متر فضای بیشتر خودتان را به دردسر نیندازید. اگر مشکلی برای هواپیما پیش بیاید، اولین کسی که باید در پنج کیلویی خروج اضطراری را هل دهد، شما هستید. پس برای اینکه قبل از پرواز نکات اضافی از مهماندار نشنوید، هنگام رزرو سعی کنید در ردیف‌های انتهایی صندلی رزرو کنید. معمولا این ردیف‌ها نسبت به ردیف‌های جلویی فضای بیشتری دارند.

هواپیما 1 راحت ترین صندلی های هواپیما را بشناسیم

هواپیما راحت ترین صندلی های هواپیما را بشناسیم

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 2]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *