جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دهمین نمایشگاه بین ‌المللی گردشگری در اصفهان گشایش یافت

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ خرداد ۱۳۹۷

اصفهان-ایرنا-دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و دومین نمایشگاه بین‌المللی هتل، رستوران، فست ‌فود و کافی‌ شاپ در اصفهان با حضور سفیران هشت کشور، عصر سه شنبه گشایش یافت.
به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر ۹ هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه های اصفهان برپا شده است، ۸۰ مشارکت‌کننده خارجی از کشورهای ساحل عاج، تاجیکستان، استرالیا، ترکیه، امارات، مالزی، مجارستان و عمان و همچنین فعالانی از استان‌های اصفهان، تهران، مازندران، فارس، خراسان رضوی، کیش، هرمزگان و قم حضور دارند.
سفیران کشورهای ازبکستان، تاجیکستان، کره‌ جنوبی، ساحل عاج، سنگال، ارمنستان، ویتنام و ژاپن در تهران نیز به عنوان میهمانان ویژه در آیین گشایش این نمایشگاه حضور داشتند.
عرضه توانمندی‌های گردشگری، هتل داری، اقامتی و پذیرایی در راستای گسترش صنعت گردشگری از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام شده است.
مهمترین تفاوت این نمایشگاه با دوره‌های گذشته نمایشگاه های گردشگری در اصفهان این است که شرکت‌های خارجی در بخش گردشگری و شرکت‌های معتبر فعال در حوزه‌های هتل داری و رستوران نیز در برپایی این نمایشگاه مشارکت داشته‌اند.
برگزاری سومین دوره مسابقات نوشیدنی‌های سرد یکی از اصلی‌ترین بخش‌های جانبی دهمین نمایشگاه گردشگری اصفهان است، ضمن اینکه همایش‌های گردشگری ویژه‌ای نیز با حضور فعالان این صنعت در کنار نمایشگاه برپا شده است.
شهردار اصفهان در مراسم افتتاح این نمایشگاه با تاکید بر ضرورت توسعه گردشگری پایدار گفت: این نوع گردشگری، تخریب محیط زیست، فرهنگ و هویت را بدنبال ندارد و کاملاً سودمند و مفید است.
قدرت الله نوروزی افزود: توسعه گردشگری پایدار، تولید ثروت را در پی دارد و بی شک بسیاری از معضلات اقتصادی را نیز حل می کند.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت افزایش ارتباط با شبکه شهرهای موسوم به ‘شهرهای خلاق’ گفت: به همت بخش خصوصی می توانیم نمایشگاه های گردشگری و فرهنگی در این شهرها برگزار کنیم و میزبان فعالان گردشگری این شهرها باشیم.
نوروزی، افزایش ارتباطات فرهنگی کشورمان بویژه اصفهان را با کشور آفریقایی ساحل عاج را نیز مورد تاکید قرار داد.
سفیر تاجیکستان در ایران نیز در این مراسم گفت: گسترش گردشگری بین دو کشور نیازمند افزایش تسهیلات است.
نعمت الله امام زاده افزود: اشتراک فرهنگی و زبانی ایران و تاجیسکتان زمینه مناسبی برای بهبود مراودات فرهنگی است.
این نمایشگاه تا یکم تیر به مدت چهار روز در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان در مجاورت پل تاریخی
‘شهرستان’ اصفهان برپا خواهد بود.
علاقمندان می‌توانند در روزهای مزبور از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از این نمایشگاه دیدن کنند.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ‘وزوان’ ،’مزدآباد’ و ‘مون’ به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
همچنین در استان اصفهان بیش از ۶۰۰ خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.

منبع: ایرنا

namayeshgah دهمین نمایشگاه بین ‌المللی گردشگری در اصفهان گشایش یافت

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *