جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

در تعطیلات چگونه عکس بگیریم؟

تاریخ بروزرسانی :
۱۳ اسفند ۱۳۹۶

عکاس مشهور فرانسه هانری کارتیه برسون در مقاله ی خود می گوید که در هزار عکس اولی که می گیرید جزء بدترین عکسها می باشد اما این نباید ذهن شما را افسرده کند.در اینجا ما راهنمایی های مهم عکاسی از آشکار تافنی را گردآوری کرده ایم تا به شما در این زمینه کمک شود. شاید بخواهید فقط این عکس ها را در فیس بوک ارائه دهید،اما این نکات شما را به یک عکاس حرفه ای تبدیل خواهد کرد.

بر روی موضوع فوکوس کنید
اغلب تفاوت میان عکس خیره کننده و یک عکس متوسط ،تمرکز بر روی آن است.از خود بپرسید که قصد دارید روی کدام تصویر دقیق شوید و از اینکه به موضوعتان نزدیک شوید،نترسید.تمرکز در نظر گرفته شده ،جالب ترین نکته در عکس است.

فوکوس در تعطیلات چگونه عکس بگیریم؟
اجرای قانون سوم در عکاسی
اگر عکس خود را با توجه به یکسری خطوط فرضی به ۹ قسمت تقسیم کنید، بهترین مکان برای قرار دادن موضوع عکس در وسط و تقاطع مرکزی می باشد. این قانون نه تنها در عکاسی بلکه در هنرهای دیگر مانند نقاشی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

قانون سوم در تعطیلات چگونه عکس بگیریم؟

استفاده از خطوط به منظور جلب توجه
استفاده از خطوط به منظور جلب توجه بیننده به موضوع عکس است.برای مثال ،شما شاید بارها عکس از اسکله را دیده باشید اما همیشه همان جذابیت را دارد.دیگر خطوطی که می توانید از آن استفاده کنید،راه آهن،راهروها،جاده ها،ساختمان های بلند و … می باشد.از خطوط موضوع عکس خود،طوری استفاده کنید که عکس دارای جذابیت باشد.
جلب توجه در تعطیلات چگونه عکس بگیریم؟


در هنگام برخورد با کودکان صبور باشید

همیشه در کارکردن با کودک هشدارهای لازم داده می شود زیرا کودکان غیر قابل پیش بینی هستند.اما اگر صبور باشید،کیفیت در عکس هایتان نمایان خواهد شد.برای گرفتن بهترین عکس ها از کودکان ،سعی کنید از طریق چشم با آنها برقرار کنید و تا سطح آنها پایین بیایید.

کودکان در تعطیلات چگونه عکس بگیریم؟

تنظیم کردن موضوع
استفاده از محیط اطراف برای تنظیم کردن موضوع مانند:بوته زار؛شاخه؛درگاه؛پنجره و ….مورد اهمیت است.

تنظیم موضوع در تعطیلات چگونه عکس بگیریم؟

نسبت به منابع نور آگاهی داشته باشید
نور برای عکاسان مانند رنگ برای هنرمندان است، بنابراین استفاده ی درست از آن باعث خلق آثار خیره کننده می شود. نور باشکوه و سخت تابستان عکس های بسیار ضعیفی به وجود می آورد اگر ماهرانه از آن استفاده نشود. سعی کنید موضوع عکس خود را در سایه نگه دارید تا از بدست آمدن تصاویری که دارای نود بیش از حد و خشن هستند جلوگیری کنید. نور ملایم یک روز ابری بسیار بهتر از نور گرم و ملایم زمان طلوع و غروب خورشید است.
تنظیمات دستی در تعطیلات چگونه عکس بگیریم؟

بازی با تنظیمات دستی
تنظیمات دستی ؛دسترسی به جنبه های فنی عکاسی را امکان پذیر می کند.امتحان کردن آنها جهانی از اثرات جالب را به روی شما می گشاید.۳ تنظیم اصلی که باید مورد توجه قرار گیرد:دیافراگم،سرعت شاتر و حساسیت است.
تنظیمات دستی در تعطیلات چگونه عکس بگیریم؟

شارژ دوربین و کافی بودن حافظه

اطمینان حاصل کردن در مورد شارژ دوربین و کافی بودن حافظه را فراموش نکنید
این نکات ممکن است بسیار آشکار به نظر برسد اما در برخی مواقع ممکن است برآورد و کنترل حافظه و شارژ دوربین را فراموش کنیم.معمولا تصاویر چشم انداز مناظر دوبرابر تصاویر از مردم است،پس برای آن حافظه ی دو برابر در نظر بگیرید.به یاد داشته باشید که در سفر آداپتور را همراهتان ببرید.
شارز دوربین در تعطیلات چگونه عکس بگیریم؟

از آثار سیاه و سفید نترسید
اثرات سیاه و سفید استعداد هنری به عکس می آورد.جلو آمدن تن؛بافت و کنتراست حتی به اثرات پیش پا افتاده احساس دراماتیک می بخشد.
سیاه و سفید در تعطیلات چگونه عکس بگیریم؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *