رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ شهریور ۱۳۹۶

حلوا زنجبیلی اردبیل

لینک این مطلب کپی شد!

استان اردبیل به عنوان یکی از کلان شهرهای ایران، در شمال غربی کشور عزیزمان واقع شده است. این شهر به لحاظ موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان قرار گرفته و از سردترین شهرهای ایران به شمار می‌آید. اردبیل در گذشته نام‌های مختلفی همچون دارالملک، آرتاویل، دارالامان، دارالارشاد و شهر مقدس را با خود حمل می‌کرده است. این شهر زیبا و فوق‌العاده، دارای جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی بسیاری نیز مانند دریاچه زیبای شورابیل، آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، آبگرم سرعین، مسجد جمعه و مقبره شیخ امین‌الدین جبرئیل نیز می‌باشد. مردم آذری زبان این خطه از سرزمینمان به تبعیت از فرهنگ غنی غذایی نسل‌های گذشته، رژیم غذایی سالم و مغذی را در پیش گرفته‌اند.
غذاها و شیرینی‌های لذیذ و خوش‌طعم اردبیل مانند چنگونی، قطاب، باقلوای بادام، حلوای زعفرانی، نان فطیر و بسیاری دیگر از تنوع بالایی برخوردار بوده و بسیار باب میل مردم این منطقه می‌باشند. یکی از حلواهای فوق‌العاده خوش‌طعم این شهر حلوا زنجبیلی است. در کشور ما، انواع حلواهای بی‌نظیر و منحصربه‌فردی مانند حلوای خرما، حلوای هویج و غیره به وسیله بانوان کدبانو و هنرمند ایرانی طبخ می‌شوند. اما حلوای زنجبیل به دلیل طبیعت گرم گیاه زنجبیل طرفداران بیشتری در میان مردم اردبیل دارد. گفتنی است که این شیرینی بسیار خوشمزه از شیرینی‌های ماه مبارک رمضان در این شهر محسوب می‌شود. در این مطلب نحوه پخت این حلوای خوشمزه را برای شما دوستان عزیز ذکر می‌کنیم. مطمئناٌ از درست کردن و چشیدن طعم عالی این حلوای فوق‌العاده پشیمان نخواهید شد.
مواد اولیه:
آرد: ۱ پیمانه.
پودر قند: ۲/۱ پیمانه.
کره: ۵۰ گرم.
پودر زنجبیل: ۱ قاشق غذاخوری.
زعفران: نصف قاشق چای‌خوری.
دستورالعمل:
ابتدا آرد را تا زمان طلایی شدن سرخ کرده و الکش کنید. سپس، کره را به همراه پودر قند، زنجبیل و زعفران به آن اضافه کرده و خوب با دست مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. در مرحله بعد، سینی نسبتاٌ بزرگی را انتخاب کرده و در حالی که نایلونی را در کف آن پهن کرده‌اید، حلوا را بر روی سینی بریزید. در این زمان، حلوا را خوب با قاشق فشار دهید تا سطح آن به خوبی صاف شود. بعد، آن را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب سفت شده و به اصطلاح خودش را بگیرد. سپس، حلوا را به شکل لوزی برش زده و یا قالب بزنید. در انتها روی آن را با پودر پسته و پودر قند تزیین کنید.

 حلوا زنجبیلی اردبیل

 حلوا زنجبیلی اردبیل

 حلوا زنجبیلی اردبیل

 حلوا زنجبیلی اردبیل

 حلوا زنجبیلی اردبیل

           
 

نظر کاربران :

  • علی طاهرخانچی

    حلوا زنجبیلی از پرطرافدارترین سوغاتی های اردبیل است .

    ۲۰ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *