جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جنگل انجیلی دروازوک

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

جنگل انجیلی دروازوک سوادکوه و آبشار ولیلا، مقصدی جذاب برای کسانی است که می‌خواهند در نزدیکی تهران جنگل‌پیمایی سبکی داشته باشند.
فاصله ۴ ساعته این جنگل‌ها با تهران، امکان سفر یک روزه را فراهم می‌کند.
انجیلی درختی است عجیب با قامتی بلند که ارتفاع آن به ۲۵ متر می‌رسد. برگ‌ها و تنۀ انجیلی بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند.
برگ‌های جوان بنفش مایل به قرمز هستند بعد از آن در تابستان به رنگ سبز تیره و درخشان تبدیل می‌شوند و سرانجام در پاییز برگ‌های درخشان به رنگهای مختلف زرد پررنگ نارنجی سوخته و پررنگ و قرمز روشن خالص آشکار می‌شود و این تنوع رنگ مناظر زیبایی را ایجاد می‌کند.
از این حیث این درخت برای ایجاد فضای سبز و همچنین جذب توریست در جنگل‌های ما مناسب است. چوب انجیلی بسیارسخت است و از این حیث در زبانهای خارجی به چوب آهن معروف است.
اگر چند درخت انجیلی مجاور یکدیگر باشند، معمولا از محل تنه به هم جوش می‌خورند و اگرچه درختان مجزایی هستند، اما به ظاهر در قالب یک تنه واحد و تنومند، کلونی‌ای از درخت را تشکیل می‌دهند. در قلب جنگل‌های انجیلی
زمان سفر برای بازدید از جنگل انجیلی از انتهای اردیبهشت ماه تا ابتدای دی‌ماه است. اما این موضوع بدین معنا نیست که زیبایی این جنگل در بقیه سال کاهش می‌یابد بلکه به علت شرایط جوی رفتن به این منطقه سخت می‌شود.
راه رسیدن به روستای ولیلا و دیدن آبشار از میدان شهر زیراب به سمت راست ادامه مسیر می‌دهیم. جاده پس از گذر از روستای اَتو شما را به یک دو راهی می‌رساند. راه مستقیم به سمت روستای لاجیم که اثر تاریخی و زیبای برج لاجیم آنجا واقع شده و راه سمت چپ شما را به سمت روستای زیبا ولیلا با مردمان خونگرمش می‌رساند. (تابلوی امامزاده و سوخته سرا بر سر این دو راهی راهنمای شماست).
پس از رسیدن به مسجد روستا و پارک کردن وسیله نقلیه امتداد مسیر به سمت روستای سوخته سرا در اول مسیر خاکی سمت راست تابلوی کوچکی مسیر آبشار را مشخص می‌کند. تمام مسیر پاکوب بوده و فلش‌های شبرنگ کوچکی که بر روی بعضی از درخت‌ها نصب شده به جهت‌یابی کمک می‌کند. در انتهای مسیر برای رسیدن به پای آبشار باید کمی دست به سنگ شوید.

آدرس :استان مازندران ، سوادکوه ، زیرآب ، دهستان کسلیان ، روستای اتو

دروازوک جنگل انجیلی دروازوک

دروازوک1 جنگل انجیلی دروازوک

دروازوک2 جنگل انجیلی دروازوک ج

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد