جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جشنواره آش به سمت جذب گردشگر خارجی حرکت کند

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ شهریور ۱۳۹۶

رسول بیات روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اینکه یک جشنواره و برنامه فرهنگی ۱۲ سال دوام آورده، نشان می دهد که در مسیر ترقی و تکامل خود حرکت کرده است.
وی یادآورشد: ارزیابی دقیقی از ۱۲ دوره برگزاری این جشنواره ندارم اما احساس می کنم که در برخی سال ها فقط برگزار شده و به نوعی در جا زدن بوده است.
بیات اظهار کرد: هر دوره برنامه های چنین جشنواره ای باید نسبت به دوره های قبل افزایش و بهبود پیدا کند.
فرماندار شهرستان زنجان به حضور تعداد کثیری از گردشگران داخلی و شهروندان زنجانی در جشنواره آش اشاره کرد و گفت: نفس این جمعیت سرمایه است و باید دید این مردم برای برنامه های جدید چه ایده هایی خلق می کنند و پرورش می دهند.
وی خاطرنشان کرد: برای اینکه منطقه ای از ظرفیت خود استفاده کند باید به سمت برنامه ریزی برود.
بیات ادامه داد: در بحث گردشگری باید به سمت خلق فرصت رفت یا از فرصت های فرهنگی، تاریخی و طبیعی موجود استفاده کرد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: در جهان، شهرهای مدرن به سمت برندسازی به معنای خلق فرصت های جدید حرکت کرده اند که چنین اقدامی به تبع خود خلق ثروت را هم به همراه دارد.
وی بر لزوم تقویت فرصت برگزاری جشنواره های مختلف در شهر زنجان تاکید و اضافه کرد: این جشنواره ها با توجه به آب و هوای خوب این شهر می تواند گسترش یابد.
بیات برگزاری جشنواره ها را از سویی منجر به غنی سازی اوقات فراغت و از سوی دیگر زمینه ساز جذب گردشگران داخلی به شهر زنجان خواند و ابراز کرد: در چنین موقعیتی علاوه بر افزایش درآمد سرانه مردم، باب گفت و گو و تفاهمی با کشورهای خارجی باز می شود.
فرماندار شهرستان زنجان بر لزوم تقویت بخش نرم افزاری جشنواره ها به ویژه جشنواره آش تاکید کرد و گفت: این فستیوال ها به عنوان برند شهر زنجان می تواند تثبیت شود اما باید از این فرصت حداکثر بهره برداری را داشت تا توانست فرهنگ جدیدی را برای مردم القا کرد.

آش زنجان جشنواره آش به سمت جذب گردشگر خارجی حرکت کند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد