رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ بهمن ۱۴۰۲

جاهای دیدنی مشهد با مترو

لینک این مطلب کپی شد!

مشهد هم یکی از شهر های پیشرفته ایران است که دارای چندین خط مترو می باشد. در هر گوشه ای از شهر مشهد باشید می توانید با استفاده از نقشه متروی شهر مشهد خود را به نزدیک ترین ایستگاه مقصد برسانید. متروی مشهد همه روزه از ساعت ۶ صبح تاساعت ۱۰ شب و در روزهای تعطیل از ۷ صبح تا ۱۰ شب مسافر جابه جا می کند. فاصله زمانی بین هر قطار، بسته به میزان شلوغی به طور متوسط ۶ تا ۷ دقیقه تخمین زده می‌شود. استفاده از مترو با کارتهای شارژی امکان پذیر است . با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی مشهد با مترو آشنا شوید و راحتتر برای رفتن به جاذبه های گردشگری تردد کنید.

-مشهد-e1705994297997 جاهای دیدنی مشهد با مترو

نقشه خطوط شهر مشهد

-دیدنی-مشهد-با-مترو-800x447 جاهای دیدنی مشهد با مترو

خط ۱: وکیل‌آباد – فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد

همانطور که از شکل مشخص است، خط ۱ به رنگ سبز، محله وکیل‌آباد را به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد وصل می‌کند. این خط ۲۴ ایستگاه دارد و در ایستگاه شریعتی با خط دو مشترک است.
-1-متروی-مشهد-800x161 جاهای دیدنی مشهد با مترو
-مشهد-546x800 جاهای دیدنی مشهد با مترو

خط ۲: انتهای طبرسی – رضاشهر

خط دو که در تصویر با رنگ آبی مشخص شده است و با ۱۳ ایستگاه، انتهای طبرسی شمالی یعنی پایین روستای کشف را به رضاشهر وصل می‌کند .
-2-متروی-مشهد-1 جاهای دیدنی مشهد با مترو

-2-متروی-مشهد-800x161 جاهای دیدنی مشهد با مترو

خط ۳: قاسم‌آباد – شهرک

این خط که با رنگ قرمز روی نقشه مشخص شده با ۲۴ ایستگاه، مهمترین خط متروی مشهد است و شمال غرب شهر را به جنوب شهر وصل می‌کند. لازم به ذکر است که این مسیر در حال حاضر در مرحله ساخت قرار دارد و به بهره‌برداری نرسیده است.
-3-متروی-مشهد-800x161 جاهای دیدنی مشهد با مترو

خط ۴: خواجه ربیع – شهرک شهید باهنر

این خط که احداث آن به تازگی کلید خورده، دارای ۶ ایستگاه است که ۲ ایستگاهش در نزدیکی حرم قرار دارد و در میدان شهدا به خط ۲ متصل می‌شود. مسیر این خط با رنگ نارنجی در نقشه مشخص شده و همانطور که مشاهده می‌شود از خواجه ربیع به سمت حرم مطهر می‌رود و در انتها به شهرک شهید باهنر می‌رسد. این خط در صورت تکمیل و بهره‌برداری، بهترین دسترسی را برای زائران حرم و گردشگران جاهای دیدنی مشهد با مترو فراهم می‌کند.

-4-متروی-مشهد-800x161 جاهای دیدنی مشهد با مترو

معرفی جاهای دیدنی مشهد با مترو

می خواهیم در این قسمت به معرفی جاهای دیدنی و تفریحی مشهد با مترو و مناسب‌ترین خط و نزدیک‌ترین ایستگاه به آن‌ها بپردازیم . با سیری در ایران همراه باشید.

طرقبه مشهد

طرقبه مشهد یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین جاهای دیدنی مشهد با مترو به شمار می‌رود. این منطقه خوش آب‌وهوا، جاذبه‌های تماشایی بسیاری را در خود جای داده و از این نظر طرفداران و گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است. پیست اسکی، پیست اتومبیل رانی، سوارکاری، مجموعه تفریحی چالیدره، رودخانه، پارک‌ها و رستوران های طرقبه مشهد از جمله دیدنی‌ها و تفریحات این مجموعه هستند که محبوبیت آن را صدچندان کرده و هرساله افراد زیادی را به خود جلب می‌کند.

آدرس : ۱۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد

-مشهد جاهای دیدنی مشهد با مترو

منطقه تفریحی شاندیز

شاندیز مشهد را می‌توان از زیباترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی مشهد با مترو به شمار آورد. این مکان معروف و توریستی، به عنوان یکی از جاهای تفریحی مشهد با مترو خط ۱ در ایستگاه آخر قابل دسترسی بوده و عنوان پربازدیدترین و پرطرفدارترین منطقه شهر را از آن خود کرده است. زیبایی‌های طبیعی و چشم‌نواز، امکانات رفاهی و تفریحی متنوع، انتخاب بسیار خوبی برای گذراندن اوقات فراغت و تجربه لحظات مفرح و به یاد ماندنی در سفر به مشهد است.
آدرس: بزرگراه کلانتری، بزرگراه وکیل آباد

-تفریحی-شاندیز جاهای دیدنی مشهد با مترو

پارک وکیل‌آباد

هنوز در ایستگاه آخر خط ۱ هستیم. اینجا یکی از پرطرفدارترین مکان های دیدنی مشهد با مترو است. رودخانه فصلی خروشان، درختان کهنسال سر به فلک کشیده، هوای پاکیزه و امکانات تفریحی و رفاهی مانند رستوران و بوفه، آلاچیق، وسایل بازی، همه و همه این پارک را برای تجربه یک پیک‌نیک به یاد ماندنی مناسب می‌کند. باغ وحش وکیل آباد مشهد نیز در دو بخش حیوانات تاکسیدرمی شده و حیوانات زنده بومی و غیربومی پذیرای گردشگران است.

آدرس : جنوب غربی مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد

-وکیل‌آباد جاهای دیدنی مشهد با مترو

مجتمع تجاری و تفریحی آرمیتاژ گلشن

برج تجاری و تفریحی آرمیتاز گلشن، با معماری لوکس و مدرن در نزدیکی ایستگاه هفت تیر خط ۱، یکی از جاهای دیدنی مشهد با مترو است و با میزبانی از بهترین برندهای جهانی، تجربه یک خرید لذت‌بخش را به شما می‌دهد. پس از خرید می‌توانید خود را در کافی‌شاپ، رستوران و فودکورت این مرکز، مهمان یک وعده جذاب و خوشمزه کنید. از دیگر امکانات این برج می‌توان پردیس سینمایی، شهر بازی، روف گاردن و موزه برج در بالاترین طبقه با منظره زیبای شهر را نام برد.
آدرس: نبش هفت تیر، خیابان گلشن

-تجاری-و-تفریحی-آرمیتاژ-گلشن-800x533 جاهای دیدنی مشهد با مترو

کوهستان پارک خورشید

پس از خرید و گردش در مجتمع تجاری آرمیتاژ، اکنون در همین ایستگاه هفت تیر، در نزدیکی بزرگ‌ترین بوستان کوهستانی مشهد هستیم. اگر می‌خواهید در یکی از روزهای سفر خود، پیاده‌روی در هوای دل‌انگیز را تجربه کنید و یا در یک شب آرام به تماشای چراغ‌های شهر بنشینید، این پارک را به شما توصیه می‌کنیم. از دیگر امکانات تفریحی پارک خورشید می‌توان به گودال آهوان، دره گل‌های وحشی، پلاز هنری در پلکان آب و برق، پیست مخصوص دوچرخه سواری کوهستانی، باغ خاطره، زمین ورزشی چند منظوره و باغ کودک اشاره کرد.

آدرس: جنوب غربی مشهد، انتهای بلوار هاشمیه

-پارک-خورشید جاهای دیدنی مشهد با مترو

پارک ملت

در ایستگاه پارک ملت خط ۱ پیاده شوید و خود را به یکی دیگر از جاهای تفریحی مشهد با مترو و قدیمی‌ترین بوستان شهر برسانید. پارک ملت مشهد با امکانات رفاهی و تفریحی متعدد، زمین‌های بازی و قسمت ویژه بانوان پذیرای گردشگران است. شهر بازی پارک ملت از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۱ بامداد، برای تجربه هیجان‌انگیز در انتظار شماست.

آدرس: بلوار وکیل آباد

-ملت-مشهد-800x411 جاهای دیدنی مشهد با مترو

مجتمع تجاری و گردشگری سپاد

اکنون در ایستگاه خیام خط ۱ مترو پیاده شوید. مجتمع تجاری و گردشگری سپاد، با عنوان مجهزترین منطقه گردشگری کشور و وجود مراکز و مجتمع‌های تجاری و تفریحی متعدد مقصد بسیاری از توریست‌ها است. مجتمع تجاری الماس شرق، مجتمع تجاری وصال، برج بازار بین‌الملل خاورمیانه، مجتمع پارک ساحلی آفتاب، سیرک ملل، سرزمین عجایب، پارک علمی پروفسور بازیما و شهر بازی سرزمین خورشید، شما را از گشتن در این مکان جادویی خسته نخواهد کرد.

آدرس : بلوار خیام شمالی، بلوار بهارستان

-تجاری-و-گردشگری-سپاد2-800x288 جاهای دیدنی مشهد با مترو

حرم امام رضا

در ایستگاه ۱۷ شهریور خط ۱ پیاده شوید. از این ایستگاه تا جاهای دیدنی مشهد با مترو فاصله چندانی نیست. بازار رضا در همسایگی بارگاه امام هشتم مقصد تمام مسافران و زائران است. با کمی پیاده‌روی می‌توانید خود را به حرم امام رضا برسانید. این مکان مقدس و بهشت روی زمین نیاز به توصیف و معرفی ندارد. البته دسترسی به حرم از ایستگاه‌های دیگر مانند بسیج، شهدا و شهید مفتح نیز امکان‌پذیر است. مجتمع تجاری آسمان واقع در میدان ۱۷ شهریور، به عنوان یکی از مراکز تجاری لوکس، مقصد دیگری است که می‌توانید انتخاب کنید.

-امام-رضا-مشهد جاهای دیدنی مشهد با مترو

پارک کوهسنگی

ایستگاه شریعتی، نقطه مشترک خط ۱ و ۲ قطار شهری، نزدیک‌ترین ایستگاه به مکان های تفریحی مشهد با مترو است. پارک کوهسنگی مشهد، دومین پارک بزرگ مشهد، با انواع رستوران‌ها و کافه‌ها، زمین‌های بازی، موزه و باغ‌های مختلف میزبان گردشگران است. مجتمع تجاری زیست خاور، با معماری داخلی و گچ‌بری‌های زیبا، محل مناسبی برای خرید و تفریح به شمار می‌رود. سینما آفریقا واقع در خیابان کوهسنگی تجربه تماشای یک فیلم در سینمای نوستالژی و قدیمی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آدرس : جنوب غربی مشهد، انتهای خیابان کوهسنگی

-کوهسنگی جاهای دیدنی مشهد با مترو

بوستان ریحانه

این بوستان، از جمله جاهای تفریحی مشهد با مترو، با خط ۱ قابل دسترسی است و در ایستگاه بوستان ریحانه قرار دارد. بوستان ریحانه مختص بانوان است و خانم‌ها می‌توانند در فضایی سرسبز و امن و به دور از هیاهو و شلوغی شهر به گردش و تفریح بپردازند. امکانات متنوع ورزشی، کافی‌شاپ و زمین بازی کودکان لحظات شیرینی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. این پارک در روزهای شنبه تا پنج‌شنبه از صبح تا عصر پذیرای بانوان است.

آدرس: جنوب غربی مشهد، انتهای خیابان کوهسنگی

-ریحانه-800x450 جاهای دیدنی مشهد با مترو

باغ موزه نادری

این مجموعه تاریخی نزدیک به ایستگاه شهدای خط ۲، از جمله جاهای دیدنی مشهد با مترو به شمار می‌رود و شامل آرامگاه نادرشاه افشار و دو تالار موزه است. مجسمه باشکوه نادرشاه و یارانش و معماری منحصر به فرد بناها، شکوه و جلوه بسیار زیبایی به این مجموعه بخشیده است. در موزه نادری، آثار ارزشمند مربوط به دوران صفویه و افشاریه به چشم می‌خورد. بازدید از این موزه با خرید بلیط برای تمام گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و هنر امکان‌پذیر است.

آدرس : خیابان آیت الله شیرازی

-موزه-نادری-800x533 جاهای دیدنی مشهد با مترو

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *