جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاده اسالم به خلخال

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ مرداد ۱۳۹۷

مسیر کوهستانی اسالم به خلخال از شهر اسالم به سمت جنوب محورکوهستانی و جنگلی اسالم به خلخال قرار دارد.ابتدای جاده فاقد علائم راهنمای گردشگری است. جاده گردشگری خلخال – اسالم که شهرستان خلخال در استان اردبیل را به اسالم در استان گیلان متصل می کند به دلیل برخورداری از شرایط خاص و اقلیم کوهستانی و ترکیب طبیعت جنگلی با دشت امروز به عنوان رویایی ترین جاده جنگلی کشور شناخته می شود.
دامنه های سر سبز و گله های سفید گوسفندی که در دور دست‌ها حرکت می کنند، چشم انداز ییلاق و کلبه های چوبی روستاییان و مه ای که دره ها را سفید پوش می کند و گاهی حتی تا روی جاده می آید و درختان بلند و انبوه که سایه شان جاده کوهستان را گاهی تاریک می کند بخشی از زیبایی های این جاده رویایی است. جاده اسالم به خلخال مسیری رویایی در شمال کشور است؛ این جاده را می‌توان مسیر بهشت نامید، زیرا ترکیبی از جنگل و دشت، گلزار و آبشار و دریاچه است.

محور اسالم به خلخال یکی از زیبا ترین محور های ارتباطی استان با خارج از استان می باشد.دوطرف جاده مملو از درختان جوان و تنومند است.جنگل انبوه ، مه رقیق دامنه ای ، لطافت نرم گیاهان پایکوهی و شرر آب از چشمه های ریز و درشت کنار جاده و پیچ های ملایم ، چنان جاده را در بر گرفته که رهگذر برای ساعتیش بهشت خدا را یک جا خریداری می کند.
این جاده که به دلیل کوهستانی بودن حتی در تابستان از آب و هوای سرد ،خنک برخوردار است، در اغلب اوقات بویژه در نیمه دوم سال به دلیل بارش برف و باران های سیل آسا بسته بود و مسافران تنها می توانند در این فصول از زیبائی های آن لذت ببرند.

اسالم بخشی از شهرستان تالش است که حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد. مردم شهرستان تالش به زبان تالشی و ترکی حرف می‌زنند و از محصولات آن می‌توان به گلیم، سفال، محصولات دامی، چوب و کاغذ اشاره کرد. در اطراف تالش نیز جاذبه‌های گردشگری دیگری وجود دارد که می‌توان به جنگل گیسوم و بخش‌های تفریحی آن اشاره کرد. گردشگرانی که از خلخال به سمت اسالم حرکت می‌کنند، با کمی رانندگی از جاده زیبای گیسوم و جنگل و ساحل آن نیز دیدن خواهند کرد. گفتنی است که بخش‌هایی از فیلم حضرت سلیمان نیز در مناطقی از اسالم ساخته شده بود و شهر اورشلیم را تداعی می‌کرد.

شهرستان خلخال نیز به دلیل نزدیکی به استان گیلان طبیعت زیبایی دارد؛ از اینرو، این منطقه در فصل‌ تابستان هم هوای خنکی دارد و همین موضوع یکی از دلایل سفر گردشگران در این فصل به خلخال است. از جمله جاذبه‌های گردشگری خلخال می‌توان به تفرجگاه ازنو و پارک اللر باغی اشاره کرد. در زمستان برخی مسابقات ورزشی نیز در این منطقه انجام می‌شود. یکی دیگر از بخش‌های تفریحی خلخال، آبگرم گیوی است که در نزدیکی این شهر واقع شده و بر خلاف بسیاری از آبگرم‌های ایران که مملو از جمعیت هستند، آبگرم گیوی می‌‌تواند مکانی آرامش‌بخش برای سفر‌هایتان باشد.

جاده اسالم به خلخال از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. اگر از شهر اسالم این مسیر را شروع کنید، ابتدا با جاده‌ای پوشیده از درختان جنگلی مواجه خواهید شد که مسیر بسیار پیچ در پیچ و البته زیبایی دارد. با دور شدن از شهر اسالم و حدود یک ساعت رانندگی، منظره اطراف به دشت‌های سرسبز تغییر پیدا می‌کند و دامنه دید زیادی خواهید داشت.

بهتر است که در سفرتان به این جاده، حتما باک ماشین را در اسالم یا خلخال پر کنید، زیرا در این مسیر ۷۰ کیلومتری پمپ بنزینی وجود ندارد. طبیعت این جاده بسیار بکر و زیبا است و اگر قصد گذر از این مسیر را دارید، بهتر است زمانی را برای استراحت و گردش در جنگل‌های آن اختصاص دهید. به دلیل وجود دریای خزر در نزدیکی این جاده، همیشه شاهد رطوبت و مه در جاده هستیم و البته همین موضوع نیز ظاهر بسیاری زیبایی به آن بخشیده است.

زمین و زمان در محور زیبا و دیدنی اسالم به خلخال دست به دست هم می دهند تا یک دنیا حسرت در دل کسی که نمی تواند آن همه زیبایی و طراوت را با خورد به ابدیت ببرد ایجاد شود.
در ابتدای محور محل های استراحت و غذا خوری احداث شده است.هرچه به ارتفاعات می رویم از تعداد آنها کاسته وفاصله آن نیز زیاد می شود.
فضای بکر، هوای پاک، صدای پای آب، مه های گاه و بیگاه که شما را غافلگیرانه در بر می گیرد، درختان سربه فلک کشیده ابتدای جاده و دشت های پر از گل و سبزه که در انتها مسیر، جلوه ی بهشتی خلق می کنند، این جاده را بسیار پرطرفدار کرده است.

اسالم 11 جاده اسالم به خلخال اسالم 6 جاده اسالم به خلخال

اسالم 31 جاده اسالم به خلخال

اسالم 5 جاده اسالم به خلخال

 
جاده اسالم خلخال 2 800x533 جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم خلخال جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم خلخال1 جاده اسالم به خلخال
 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 3 میانگین: 2.7]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    جزوه جاده زیبا و پر پیچ و خم ایران بهترین جاده های دنیا روزی که در این جاده رد شدیم مه بود و بسیار زیبا و البته خطرناک بود

    ۸ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    جاده پر پيچ خم اما چشم نواز زيبا و دلنشين

    ۲۶ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد