جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ثبت جهانی پنج اثر در کرمان نشان دهنده اهمیت تاریخی و تمدنی این استان است

تاریخ بروزرسانی :
۶ شهریور ۱۳۹۵

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه استان کرمان دارای ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه میراث فرهنگی، آثار تاریخی، جاذبه های گردشگری و رشته های مختلف صنایع دستی است، گفت: ثبت جهانی پنج اثر کرمان نشان دهنده اهمیت تاریخی و تمدنی این استان است به گونه ای که کرمان دارای بیشترین آثار ثبت جهانی در بین استان های گوناگون کشور است.

به گزارش میراث آریا، مسعود سلطانی فر با بیان این مطلب در مراسم جشن ثبت جهانی بیابان لوت و ثبت جهانی سه قنات استان کرمان در قالب پرونده قنات های ایرانی که جمعه شب ۵ شهریور ماه در پارک مادر شهر کرمان و با حضور مسئولان و مدیران ملی و محلی و عموم مردم کرمان برگزار شد افزود: در حال حاضر استان کرمان با پنج اثر ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو دارای بیشترین تعداد آثار ثبتی در بین استان های کشور است که سه اثر این استان در دو سال گذشته و در دولت تدبیر و امید در یونسکو ثبت شده است.

وی با بیان اینکه جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی بی نظیر استان کرمان می طلبد که گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی به این استان سفر کنند، اظهارداشت: در سال ۹۲ حدود ۷ هزار گردشگر خارجی به استان کرمان سفر کرده اند اما در پنج ماهه اول امسال ۱۶ هزار نفر گردشگر خارجی به این استان سفر کرده اند که پیش بینی می کنیم این تعداد تا پایان سال جاری به ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر برسد.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: البته استان کرمان دارای ظرفیت های بسیار زیادی است و این استان باید خود را برای میزبانی سالیانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی آماده کند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه صحبت های خود گفت: اتفاقات بزرگی در سال‌های اخیر در کشور و خصوصا در استان کرمان روی داده است.
وی بیان داشت: در سه سال گذشته توانستیم، پنج اثر و پرونده بزرگ را در یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت کنیم که سه اثر متعلق به استان کرمان است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: در فرآیند بررسی‌های کارشناسی پرونده‌های کویر لوت و قنوات با موانعی مواجه شدیم، اما در نهایت این آثار به ثبت جهانی رسید.

وی گفت: کارشناسان و اعضاء یونسکو در خصوص پرونده قنات های ایران ابهاماتی داشتند که تیم تهیه پرونده های ثبت جهانی این سازمان با ۲۱ عضو یونسکو در این باره صحبت و آن ها را نسبت به اهمیت قنات های ایران توجیه کردند و در این رابطه سفرای کشورهای عضو نیز در تهران دعوت و با آنان رایزنی های لازم صورت گرفت و به لطف خداوند متعال این اتفاق رخ داد و شاهد ثبت هردو پرونده پیشنهادی ایران در یونسکو بودیم.

سلطانی‌فر تصریح کرد: آثار ثبت جهانی در ده‌ها هزار سایت گردشگری دنیا درج می‌شود و گردشگران می توانند از این بناها بازدید ‌کنند ضمن اینکه این آثار، محلی برای انجام مطالعات باستان شناسان خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در ادامه صحبت های خود به موضوع مذاکرات هسته ای و برجام نیز اشاره کرد و افزود: اگرچه در این موضوع با بدعهدی های طرف مقابل روبه رو هستیم اما من اعتقاد دارم که آینده ایران روشن است.

سلطانی فر افزود: تعدادی از کشورهای صادرکننده نفتی با توجه به کاهش قیمت نفت با کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم مواجه هستند، اما وضعیت ما در ایران خوب است و این امر از دستاوردهای دولت به شمار می‌رود.

سلطانی‌فر تاکید کرد: با اجرای مراحل مختلف برجام با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش دولت تعهدات طرف مقابل را طلب خواهیم کرد و سرمایه‌گذاری‌ها در ماه‌های آینده افزایش می‌یابد و آینده خوبی پیش روی کشور است.

483 ثبت جهانی پنج اثر در کرمان نشان دهنده اهمیت تاریخی و تمدنی این استان است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد