رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ اسفند ۱۳۹۵

توصیه هایی به مبتدیان برای خرید چوب اسکی

لینک این مطلب کپی شد!

خرید چوب اسکی برای اولین بار: توصیه هایی از اسکی باز ماهر کوین پالمر

اگر شما تازه به دنیای اسکی وارد شده اید، انتخاب بهترین چوب اسکی مبتدی ممکن است کار شاقی به نظر برسد، اما با چند توصیۀ حرفه ای شما می توانید یاد بگیرید که بهترین چوب اسکی برای سطح مهارت شما چیست. در این مصاحبه ی اختصاصی، کوین پالمر، هر چیزی را که لازم است شما در مورد چوب اسکی بدانید، برای شما شرح می دهد تا بتوانید انتخاب آگاهانه ای داشته باشید.

مصاحبه با کوین پالمر: انتخاب بهترین چوب اسکی برای مبتدیان

 توصیه هایی به مبتدیان برای خرید چوب اسکی

انواع اسکی

چند نوع اسکی وجود دارد؟ پنج رشته در اسکی وجود دارد:

• اسکی های چند کاره(all-mountain) رایج ترین و روان ترین اسکی ها می باشند و برای بیشتر شرایط و مسیرها مناسب هستند.

• اسکی های برش (carving) برای پیست های آماده و شرایطی که در پیست یخ وجود دارد( icy frontside) می باشد.

• اسکی های برف پودری برای روزهایی که برف انبوه است.

• اسکی های twin-tipped جدید ترین نوع اسکی هستند که بیش از همه در پارک برفی دیده می شوند اما برای افراد ماجراجو، طبقه بندی گسترده ای از انواع all-mountain (چند کاره) آن موجود می باشد.

• آخرین نوع، اسکی های سرعت هستند که خیلی تخصصی می باشند و فقط باید در مسیر مسابقه استفاده شوند.

چرا انواع مختلف اسکی وجود دارد؟

برای شرایط مختلف، اسکی های متفاوتی وجود دارد. یک مدل اسکی برای همه‌ی شرایط مناسب نیست. یک اسکی برف پودری، گیرایی لبه و یا سرعت لازم برای مسیر مسابقه را ندارد. برعکس، یک اسکی سرعت، سختی بالایی دارد و سطح لازم برای شناوری در ۳۰ سانت برف تازه‌ی پودری را ندارد.

چگونه انتخاب های خود را محدود کنیم؟

سه ویژگی برای هر اسکی وجود دارد که به محدود کردن انتخاب ما کمک می کند. اولین آن، عرض کمر چوب اسکی است که مشخص می کند که اسکی برای چه شرایطی مناسب است.

• اسکی های چند کارهall- mountain : از ۷۵ تا۹۰ mm

• اسکی های برش carving: از۶۸ تا ۷۴ mm

• اسکی های برف پودری : ۹۰ mm+

• اسکی های twin-tipped: از ۸۰ تا۹۰ mm

• اسکی های سرعت: از ۶۳ تا ۶۸ mm

شعاع چرخش، فاکتور دیگری است که نشان دهنده‌ی این است که پیچی که می خواهیم بزنیم، چقدر کوچک یا بزرگ باشد. شعاع چرخش می تواند از ۹ تا ۴۰+ متر باشد و رایج ترین آن ۱۳ تا ۲۲ متر می باشد. آخرین عامل، فلکس است، این که اسکی باید چقدر نرم یا سخت باشد مستقیما به سطح مهارت شما در اسکی مربوط می شود. یک مبتدی باید اسکی نرم تر را انتخاب کند که از اشتباهاتش چشم پوشی کند، در حالی که یک اسکی باز حرفه ای یا پیشرفته، سختی بیشتر با جواب گویی بیشتر را بر می گزیند.

خرید اسکی

آیا می توان با خرید اینترنتی، چوب اسکی مناسب خود را خریداری کرد؟

در واقع، بله. اگر وب سایت مورد نظر، چوب های اسکی را با سه فاکتور عرض کمر چوب، شعاع چرخش و سطح مهارت تقسیم بندی کند، مشتری به راحتی می تواند چوب اسکی مناسب خود را اینترنتی خریداری کند.

اسکی های مردانه و زنانه چه فرقی با هم دارند؟

اسکی های زنانه دیگر فقط اسکی ها ی مردانه ای نیستند که طرح های صورتی یا بنفش روی آنها باشد. اسکی های زنانه، توسط خانم ها ومخصوص خانم ها طراحی شده اند. از آنجایی که مرکز ثقل در زنان پایین تر از مردان است، خم شدن به جلو و ماندن در آن وضعیت برای آغاز پیچ زدن و کنترل آن، برای آنها سخت تر از مردان خواهد بود. چوب اسکی آنها از نظرسختی، الگوهای منحصر به فردی دارند که نرم تر هستند. نقطۀ نصب فیکس آنها چند سانت به جلو برده می شود تا این مشکل را برطرف کرده و تعادل را ایجاد کند. اسکی های زنانه، معمولا سبک تر هم هستند. بعضی از تولید کنندگان، حتی چوب اسکی هایی با برش سطحی مخصوص زنان تولید می کنند.

چگونه سایز درست خود را انتخاب کنیم؟

از قد خود استفاده کنید، به این معنی که اگر اسکی باز متوسطی هستید، چوب اسکی شما باید در حد بینی تا پیشانی شما باشد. اگر در سطح مبتدی تا متوسط هستید، کمی کوتاهتر انتخاب کنید، از چانه تا دهان. برای اسکی بازان پیشرفته و ماهر، چوب اسکی هم قد خودشان و یا چند سانتی متر بلند تر مناسب است.

اسکی های مبتدی ها

شما برای اسکی بازانی که به دنبال بهترین چوب اسکی های مبتدی هستند، چه توصیه ای دارید؟

مبتدیان باید چوبی انتخاب کنند که طولش تا چانه ی آنها باشد. از نظر سختی باید نرم باشد، طوری که به آسانی بتوان با آن پیچ زد و نیز از اشتباهاتی که اسکی بازان مبتدی انجام می دهند، چشم پوشی کند. عرض کمر چوب باید بین ۷۰ تا ۷۶ سانتی متر باشد. اندازه ای در این حد برای عرض چوب، سکوی ثابتی ایجاد می کند که پیچ زدن را راحت تر کند.

مبتدی باید چه چیزهای دیگری را موقع خرید چوب اسکی مد نظر قرار دهد؟

خرید ارزان ترین تجهیزات، همیشه راه خوبی نیست. اسکی کردن، یک سرمایه گذاری طولانی مدت است. اگر شما در ابتدای کار، کمی پول بیشتری بپردازید، در نهایت پول کمتری هدر می رود. خیلی از اسکی های سطح مبتدی، شاید یک یا دو فصل برای شما کار ساز باشند، اما اگر شما چوب اسکی بگیرید که تا سطح متوسط تا پیشرفته برای شما مناسب باشد، با پرداخت کمی پول بیشتر احتمالا سه تا پنج فصل، قابل استفاده خواهد بود. بنابر این، در خرید به سطح مهارتی که چوب اسکی مورد نظر شما برای آن ساخته شده است، توجه کنید.

آیا یک مبتدی باید چوب اسکی های خود را زود به زود عوض کند؟

اگر طبق برنامه خرید کند، خیر. اگر شما ورزشکار باشید یا ورزشی مثل هاکی بازی کرده باشید، شما احتمالا به سرعت پیشرفت می کنید. خریداری یک چوب اسکی برای یک یا دو سطح بالاتر, از هدر رفتن پول شما جلو گیری می کند و دیگر مجبور نیستید بعد از یک یا دو فصل، تجهیزات خود را عوض کنید.

شما اسکی های دست دوم را پیشنهاد می کنید؟

خرید اسکی های دست دوم، راه خوبی است برای کمتر خرج کردن، اما لازم است که مواردی را رعایت کنید تا مطمئن باشید که تجهیزات خوبی می گیرید. چوب های اسکی هم طول عمری دارند. آنها معمولا برای ۱۰۰ روز اسکی مناسب هستند نه بیشتر. بعد از آن شروع به نرم شدن می کنند و گیرایی لبه و نیز خاصیت ارتجاعی آنها کم کم از بین می رود.

سعی کنید چوبی را پیدا کنید که بیشتر از ۵۰ روز کار نکرده باشد. در این صورت، مطمئن هستید که حداقل دو فصل برای شما کار میکند. چوب اسکی را باید از کسی بخرید که شخصا می شناسید تا مطمئن شوید که به خوبی نگهداری شده اند و اینکه بدانید که چند روز کار کرده اند. آخرین نکته این که، من به شدت با خرید اسکی های اجاره ای مخالفم، چون آنها بیش از حد استفاده شده اند و بد هم استفاده شده اند.

چگونه باید از چوب اسکی نگهداری کنیم؟

شما باید تجهیزات خود را حداقل هر فصل یک بار یا بعد از ۱۲ تا ۱۵ روز اسکی با توجه به میزان استفاده، توسط یک مرکز تعمیرگاهی حرفه ای سرویس کنید. بوت ها را روی اسکی متصل کنید و عملکرد فیکس ها را چک کنید و ببینید آیا مناسب است یا خیر. همچنین، اسکی ها را Tune up کنید ( لبه ها تیز شوند و کف تمیز و واکس زده باشند ). انجام این کارها به شما این اطمینان را می دهد که در پیست ها، چوب های اسکی به طور مداوم و بدون خطر عمل می کنند. در تابستان، چوب ها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا از زنگ زدگی جلو گیری شود.

آیا مورد دیگری هست که بخواهید برای خرید اسکی توصیه کنید ؟

نظرات مردم را در مورد اسکی هایی که در نظر گرفته اید، جویا شوید. به دنبال نظر افرادی باشید که از نظر وضعیت بدنی و سطح مهارت شبیه شما هستند، چون این دو عامل تاثیر به سزایی در انتخاب یک مدل خاص دارند.

 توصیه هایی به مبتدیان برای خرید چوب اسکی

منبع : iran ski club

منبع سایت :ski.lovetoknow.com/Best_Beginners_Skis

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *