جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تمهیدات سفر به چابهار در نوروز ۹۷

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ بهمن ۱۳۹۶

با توجه به اینکه مقصد اکثر گردشگرانی که وارد استان سیستان و بلوچستان می‌شوند، سواحل دریای عمان در شهرستان چابهار است، بنابراین امسال تمهیدات ویژه ای برای تسهیل سفر به این شهرستان ساحلی در نظر گرفته شده است.

مرزنیوز به نقل از مانا؛ مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در خصوص انجام اقدامات صورت گرفته در جهت استقبال از گردشگران نوروزی در سواحل دریای عمان اظهار داشت: نوروز ۹۷ شاهد حضور گردشگران و مسافران زیادی خواهیم بود و به این منظور اقدامات خوبی صورت گرفته است.

سید محمد رضا واعظی ادامه داد: حضور در نمایشگاه بین‌المللی فیتور اسپانیا و برگزاری جشنواره‌های گردشگری از جمله اقداماتی است که برای معرفی هرچه بیشتر استان صورت گرفته است.

به گفته وی، در پایان سالی که سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگران ایرانیان قرار گرفته مقرر شده تا به ترسیم چهره مثبت استان در نگاه‌ها بپردازیم تا در سال ۱۴۰۰ شاهد شکوفایی صنعت گردشگری در این استان باشیم.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان ساخت: شرکت در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران یکی از اقدامات دیگری بود که مورد استقبال گسترده مردم و گردشگران قرار گرفته که امیدواریم زمینه برای معرفی استان و جذب بیشتر گردشگران فراهم شده باشد.

واعظی اذعان داشت: حضور در جلسات فرمانداری و ستاد تسهیلات نوروزی چابهار از اقدامات دیگری در راستای استقبال از گردشگران نوروزی محسوب می شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: در این جلسات به بررسی مشکلات و ارائه راهکار مفید برای رفاه گردشگرانی که به قطب گردشگری کشور سفر می‌کنند پرداخته شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جلسات ستادتسهیلات سفرهای نوروزی ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: مقصد اکثر گردشگرانی که وارد استان می‌شوند چابهار است و امسال تمهیدات ویژه ای برای تسهیل سفر به این شهرستان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان متذکر شد: چابهار نه تنها به دلیل اینکه تنها بندر اقیانوسی کشور است و منطقه آزاد تجاری بزرگی را در خود جای داده بلکه به دلیل دارا بودن طبیعتی منحصر به فرد از اهمیت ویژه ای در میان شهرستان های ساحلی جنوبی کشور برخوردار است.

وی در ادامه گفته های خود با اشاره به اینکه هم اکنون سفر به درک و کوه‌های مینیاتوری چابهار از جمله سفرهای لوکس گردشگران است، تاکید کرد: با توجه به میزان بالای علاقه مندی گردشگران به سفر این مناطق، جلسات متعددی صورت گرفته تا با افزایش خدمات مناسب تر، میزان رضایت گردشگران ورودی به مناطق ساحلی دریای عمان را افزایش دهیم.

واعظی از بازگشایی مجدد موزه محلی چابهار خبر داد و گفت: موزه محلی چابهار بعد از جانمایی یافته‌های جدید بلوچستان و ایجاد تغیرات کلی بازگشایی شده است که خود می تواند به عنوان جاذبه دیگری از چابهار برای گردشگران مطرح شود.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، به زودی دو موزه بزرگ یکی در شهرستان چابهار با مشارکت منطقه آزاد و دیگری در شهرستان زابل ایجاد خواهد شد.

وی همچنین در ادامه به برگزاری جشنواره گردشگری سفره ایرانی ،فرهنگ گردشگری در تاریخ نهم الی نوزدهم اسفند ماه خبر داد وا ظهار داشت: تنوع فرهنگی و قومی در نقاط مختلف استان عامل مهمی برای جذب گردشگر محسوب می شود.

وی افزود: غذای محلی نیز به همین تناسب از تنوع ویژه ای در سیستان و بلوچستان برخوردار است که همین امر زمینه برگزاری جشنواره گرشدگری سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری را فراهم کرد.

این مقام مسئول دراستان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از آیین ها، آداب، سنت‌ها و رسوم رفته‌رفته در حال فراموشی هستند با برگزاری اینگونه جشنواره ها از نشستن غبار فراموشی بر میراث ماندگارمان جلوگیری خواهد شد و راهی برای آشنایی با خوراک اقوام ایجاد می شود.

به گفته واعظی مقدم، پخش زنده موسیقی محلی و استفاده از لباس‌های سنتی شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران در کنار اهداف فرهنگی و آموزشی مانند برگزاری رایگان کلاس‌های آشپزی، بیان ویژگی های غذا، پیش غذاها و دسرهای مختلف نیز از دیگر بخش‌های جذاب و پرطرفدار این جشنواره است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برگزاری این جشنواره در برندسازی و شناسنامه دار شدن غذاهای محلی و معرفی ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان تاثیر زیادی خواهد داشت.

وی گفت: در تلاش هستیم تا با توجه به هم‌ مرزبودن و همسایگی و اشتراکاتی که با کشورهای افغانستان، پاکستان، عمان و هندوستان داریم امکان عرضه غذای محلی و سوغات این کشورها به همراه اجرای موسیقی محلی آنان را در این جشنواره فراهم آوریم.

چابهار تمهیدات سفر به چابهار در نوروز ۹۷

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *