جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تله کابین حیران

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ شهریور ۱۳۹۷

تله کابین حیران که در غرب روستای ونه بین و حاجی امیر آستارا قرار دارد، انتهایی ترین گردنه حیران را با طی کردن یک مسیر سرسبز ۱۵۰۰متری به شرقی ترین نقطه پارک جنگلی فندقلوی شهرستان نمین متصل میکند. تله کابین حیران که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسط احمد علی رستمی با ۱۲ میلیارد تومان هزینه در مدت ۶ سال احداث شده، در هر ساعت با ۳۰کابین ۶ نفره پیشرفته میتواند یک هزار از گردشگران را با سرعت ۶ متر بر ثانیه جابجا کند.ارتفاع ایستگاه بالا دست تله کابین حیران در منطقه فندقلو حدود ۱۷۳۰ متر از سطح دریا است و طول کل مسیر رفت و برگشت در فاز یک پروژه حدود سه کیلومتر میباشد.تله کابین حیران هم اکنون بیش از ۵۰ نفر ظرفیت اشتغالزایی دارد و موقعیت جغرافیایی تله کابین حیران طوری است که از شمال به قله باستانی شینداند و جمهوری آذربایجان، از غرب به پارک جنگلی فندقلو، از شرق به روستای ونه بین و جاده اصلی آستارا به اردبیل و از جنوب به دهستان حیران و گردنه زیبای آن اشرف دارد.
احمد علی رستمی سرمایه گذار و مدیر پروژه با بیان مطالبی در مورد نمین، پارک جنگلی ۴۰۶۲ هکتاری فندقلو و برشمردن مشخصات این پروژه و نحوه و خرید دستگاههای آن از کشور اتریش ،اذعان دارد منطقه حیران برخوردار از جغرافیای مناسب ، آب و هوای خوب و طبیعت زیبا و دیدنی است و یکی از ۴ منطقه نمونه گردشگری شهرستان آستارا است که پیش از این به تصویب هیئت دولت رسیده است، بعد از تله کابین لاهیجان و کیا کلایه لنگرود، تله کابین حیران سومین تله کابین گیلان است که به بهره برداری میرسد و با استان اردبیل نیز مشترک میباشد و چهارمین تله کابین گیلان در منطقه درفک رودبار با ۵/۱۱ کیلومتر مسیر به عنوان بزرگترین تله کابین جهان هم اکنون در حال ساخت است. وجود سواحل ،‌چشمه ها، آبشارها، آب گرمهای طبیعی و بازارچه های ساحلی را از جمله جاذبه های توریستی شهرستان آستارا می باشد و به نقش این شهرستان در جذب مسافرین گفت فقط از آغاز فصل گرما تاکنون بیش از ۶ میلیون یکصد هزار نفر مسافر داخلی وارد استان گیلان شده است .
تله کابین حیران از نظر تکنولوژی ساخت جزء پیشرفته ترین و ایمن ترین دستگاه های موجود حال حاضر اروپا می باشد که از کشور اتریش و شرکت Domppelmayer خریداری شده است که از سازندگان بنام و برتر تله کابین در جهان می باشد.
طول مسیر تله کابین حیران ۱۷۵۲ متر و ارتفاع ایستگاه بالا از سطح دریا ۱۷۲۰ متر و اختلاف ارتفاع بین دو ایستگاه در حدود ۵۰۰ متر می باشد. حداکثر سرعت کابین ها ۶m/s و ظرفیت جابجایی در یک ساعت ۱۳۵۰ نفر می باشد.
لازم به ذکر است که کلیه کابین ها ساخت کشور سوییس می باشد که بزرگ ترین و بهترین سازنده کابین ها در جهان است.

تعداد و نوع کابین ها

تعداد کابین ها ۳۳ عدد می باشد که از این تعداد ۳۰ عدد کابین معمولی با ظرفیت ۶ نفر و ۳ عدد کابین مخصوص VIP با ظرفیت ۳ نفر می باشد.
کابین های VIP از امکانات ویژه ای برخوردار است که شامل:
۱: صندلی های مبله چرمی
۲: سیستم پخش موسیقی
۳: یخچال با وسایل پذیرایی
۴: شیشه های دودی

ساعات فعالیت

روزهای کاری تله کابین حیران: (در صورت مساعد بودن شرایط جوی)
همه روزه آماده پذیرایی از مراجعین محترم می باشد.
ساعات کاری تله کابین حیران:
از ساعت ۸ صبح تا ۱۰:۰۰ شب

قیمت بلیط
قیمت بلیط برای کابین های معمولی ۲۵,۰۰۰ تومان می باشد.
و قیمت بلیط برای کودکان زیر ۱۰ سال قیمت (۱۵,۰۰۰ تومان) می باشد.

قیمت بلیط برای کابین های ویژه VIP (وی آی پی) ۵۰/۰۰۰ تومان می باشد.

Picture 001 تله کابین حیران

3052 تله کابین حیران

85154 143 تله کابین حیران

803880 تله کابین حیران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 6 میانگین: 3.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • محمد

    دوست دارم در یک هوای مه آلود غلیظ سوار این تله‌کابین بشوم و عبور از میان ابرها را تجربه کنم. حالت جالبی دارد. از ابرها عبور می‌کنی (به شرطی که در آن زمان، ارتفاع شان به حساب و کتاب تله‌کابین بخورد) و زیر پایت یک فرش سفید پنبه‌ای می‌بینی.

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفيع

    اين مجموعه امكانات زيادي از جمله كارتينگ، ترامپولين، چايخانه سنتي و كافي شاپ و رستوران و شهربازي براي كودكان نيز هست
    همچنين مكانهايي براي اسكان

    ۱۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهدی

    در زمان سوار شدن مراقب باشید تا بلیط به شما به تعداد درست برگردانده شود. متاسفانه شگرد کارکنان تله کابین همینه که تعداد درست بلیط به شما بر نمی گردونن و شما باید برای برگشت مجددا بلیط بخرید. مراقب باشید.

    ۲۷ مرداد, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *