رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ اسفند ۱۳۹۶

تلاش برای تعطیلی مهمانسراهای دولتی در مشهد

لینک این مطلب کپی شد!

در شرایطی که اعتراض فعالان حوزه هتلداری نسبت به اقامتگاه‌ها و مهمانسراهای دولتی در شهرهای گردشگرپذیری همچون مشهد ادامه دارد، حالا فرماندار مشهد در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد اعلام کرده که نمی‌شود هر دستگاهی برای خودش هتلداری کند. محمدرحیم نوروزیان البته از تلاش برای تعطیل کردن واحدهای اقامتی دستگاه‌های اجرایی نیز خبر داده است. به گزارش «دنیای اقتصاد»، مشهد دارای بیشترین مراکز اقامتی در کشور است و اخیرا هتل‌های بسیاری به دلایل مختلف از جمله فعالیت مهمانسراهای دستگاه‌های اجرایی با چالش‌های اقتصادی مواجه شده‌اند؛ چالش‌هایی که برخی از آنها را به تعدیل نیرو مجبور کرده و برخی را به ورطه ورشکستگی کشانده است.

به گزارش شهرآرا آنلاین، فرماندار مشهد همچنین خاطرنشان کرده است: «اکنون هتل‌ها با تخفیف‌های ویژه خدمات اسکان ارائه می‌دهند. ادارات با اختصاص یک‌سوم هزینه ساخت مرکز اقامتی به هتلداران می‌‌توانند برای اقامت کارکنان خود از ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه داشته باشند.» همه اینها در حالی است که حدود ۱۰ سال از تصویب ماده ۲۳ قانون خدمات کشوری می‌گذرد؛ ماده‌ای که بر ممنوعیت ایجاد اقامتگاه‌های دولتی تاکید کرده‌ بود اما هیچ‌گاه اجرایی نشد. در همین حال، چند روز پیش نیز خبری مبنی برای صدور مجدد رایی از سوی دیوان عدالت اداری در راستای تاکید بر ممنوعیت ایجاد و اداره هرگونه واحد اقامتی از سوی دستگاه‌های اجرایی منتشر شد و بر اساس آن، سازمان بازرسی کل کشور به‌عنوان شاکی اعلام شده است.

موضوع این شکایت ابطال مصوبه هیات وزیران درخصوص اجازه به نهاد ریاست‌جمهوری درباره ارائه برخی خدمات درمانی، اقامتی و رفاهی برای مقامات و مسوولان سیاسی و اداری کشور از محل اعتبارات مصوب مربوط (رفاهی) بوده است. در متن این شکایت آمده: «در بررسی عملکرد اداره کل رفاه، تعاون و بهداشت نهاد ریاست‌جمهوری مشخص شد، به‌رغم تصریح ماده (۲۳) قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره‌های ذیل آن، نهاد ریاست جمهوری هزینه‌های نگهداری و اداره مهمانسرا و… را از محل اعتبارات آن نهاد پرداخت می‌کند.» وجود مهمانسراها و اقامتگاه‌های دولتی در مقاصدی همچون مشهد، ظرفیت رقابتی بازار را مختل کرده و بخش خصوصی اقامتی را در این شهر بر سر دو راهی ماندن یا تعطیل شدن قرار داده است.

منبع: دنیای اقتصاد

 تلاش برای تعطیلی مهمانسراهای دولتی در مشهد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *