جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ترافیک و زباله؛ سهم گردشگری صومعه سرا

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ تیر ۱۳۹۶

‌فرماندار صومعه‌سرا به حضور هفت و نیم میلیون گردشگر در نوروز ۹۶در گیلان اشاره کرد و گفت: متاسفانه سهم صومعه‌سرا از گردشگری بسیار ناچیز بوده و تنها ترافیک و انباشت زباله را داشته است.

‌به گزارش ایسنا، مهندس علی فتح‌اللهی گفت: با نگاهی اجمالی به عملکرد دولت یازدهم متوجه خواهیم شد که علی‌رغم وجود محدودیت‌ها از نظر اعتبارات و تامین نقدینگی اقدامات خوب و قابل توجهی در شهرستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا از نظر گازرسانی و برخورداری روستاها از نعمت گاز به شهرستان سبز تبدیل شده است، افزود: شاخص برخورداری از آب شرب در روستاهای شهرستان به ۸۰ درصد رسیده است.

فتح‌اللهی با بیان اینکه شاهد اقدامات خوبی در حوزه عمرانی و اجرایی در شهرستان صومعه‌سرا هستیم، خاطرنشان کرد: رضایت از عملکرد دولت موجب مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌ها رای در روز ۲۹اردیبهشت شد.

وی با بیان اینکه اگر در دولت یازدهم به شعارها رای داده شد در دولت دوازدهم به عملکرد رای داده شد، گفت: مردم با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای در سطح کشور، استان و شهرستان افتخارآفرینی کردند. ما خدمتگزاران نیز باید در برابر حمایت‌های مردم تلاش خود را در راستای خدماترسانی افزایش دهیم.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه صومعه‌سرا دارای ۱۵۳روستا، سه شهر و سه بخش است، تصریح کرد: ترکیب جمیعت روستایی و شهری در صومعه‌سرا ۵۹ و ۴۱درصد است که نشان می‌دهد قالب زندگی در شهرهای کوچک روستایی و شهری است.

وی با بیان اینکه کشاورزی، دامپروری، کاشت صنوبر و فعالیت‌های مرتبط با کشاورزی فعالیت و شغل قالب مردم شهرستان است، ادامه داد: این شهرستان در حوضه آب شرب روستایی، نوسازی مدارس، کمبود مدارس، آب‌بندان‌ها، لایروبی انهار و ساختمان‌های اداری دارای مشکلاتی است.

فتح‌اللهی با بیان اینکه عدم توانایی ایجاد درآمد پایدار در حوزه شهرداری‌ها مشکلاتی را بوجود می‌آورد، گفت: شهرستان از پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری برخوردار است.ب ه گونه‌ای که مسافران برای تردد به غرب گیلان باید از سمت صومعه‌سرا عبور کنند که یک امتیاز برای این شهرستان محسوب می‌شود.

وی به حضور هفت و نیم میلیون گردشگر در نوروز ۹۶در گیلان اشاره و تصریح کرد: متاسفانه سهم صومعه‌سرا از ردشگری بسیار ناچیز بوده و تنها ترافیک و انباشت زباله را داشته است.

فتح‌اللهی ایجاد فضاهای گردشگری را در ماندگاری مسافران مهم و موثر دانست و عنوان کرد: ایجاد مجموعه خدمات بین‌راهی، بازارچه سنتی در ورودی صومعه‌سرا و شهرک صنعتی، تولم‌شهر و گوراب‌زرمیخ می‌تواند مانایی مسافران و ایجاد اشتغال را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ضروری است در فراهم‌آوری شرایط و رفع موانع دستگاه‌ها همکاری و تعامل با هم داشته باشد، افزود: صنعت گردشگری یکی از مصادیق بارز در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

فتح‌اللهی به بازدید از شهرک صنعتی صومعه‌سرا با حضور رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه گیلان اشاره و گفت: این شهرک صنعتی نیازمند حمایت ویژه‌ای است تا با اجرای طرح‌هایی در زمینه اشتغال و توسعه پایدار بتوانیم در راستای تحقق شعار سال گام برداریم.

فرماندار صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه منطقه کیشستان صومعه‌سرا دارای بزرگترین گلخانه‌های کشور و استان است، اظهار کرد: این منطقه دارای مشکلاتی است که درخواست می‌شود برای توسعه این مناطق نشست‌های تخصصی و ویژه‌ای برگزار شود.

صومعه سرا ترافیک و زباله؛ سهم گردشگری صومعه سرا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد