جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بیشترین شکایات مسافران از واحدهای اقامتی شخصی در مشهد است

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ تیر ۱۳۹۶

فرماندار مشهد گفت: بیشترین شکایات مردمی که در ستاد خدمات سفر استان ثبت شده است از واحدهای اقامتی شخصی در مشهد صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، سیدرحیم نوروزیان در جلسه ستاد خدمات سفر استان اظهار کرد: در حوزه اسکان این موضوع که ادارات دولتی دارای مراکز اسکان در مشهد هستند، باید بازنگری مجدد شوند و در یک چارچوب مشخص از ظرفیت هتل‌ها استفاده شود تا این ظرفیت بلااستفاده نماند. البته دستگاه‌های دولتی به راحتی حاضر نخواهند شد مراکز اسکان خود را واگذار کنند.

نوروزیان گفت: دومین موضوعی که بخش قابل توجهی از شکایات مردمی را به خود اختصاص می‌دهد مربوط به تخلفات آژانس‌ها و شرکت‌های مسافرتی است، در واقع این تخلفات در شهرهای مبدا صورت می‌گیرد و برخی از آژانس‌ها تورهایی را که می‌آورند را در مشهد رها می‌کنند و یا سطح خدماتی را که به آنها وعده داده بودند را تغییر می‌دهند، به عنوان مثال در حالی که وعده هتل چهار ستاره را به مسافران داده بودند پس از این که مسافران به اینجا امدند در هتل با کیفیت پایین‌تر اقامت داده شدند.

فرماندار مشهد عنوان کرد: باید با دفاتر اینترنتی که فاقد مجوز هستند برخورد شود و تمهیداتی اندیشیده شود که مردم تنها بتوانند از دفاتر مجاز بلیت خریداری کنند در مواردی مشاهده شده است که از طریق فتوشاپ و مبلغ و تاریخ بلیت تغییر یافته است.

وی یادآور شد: از دیگر مشکلات زائران در مشهد می‌توان به مشکلاتی اشاره کرد که تاکسی‌رانان در میدان راه اهن به وجود می‌آورند. همچنین انسداد بالا گذر نواب صفوی و شیخ شیرازی در خروجی حرم رضوی اعتراضات زیادی را داشته است.

نوروزیان با انتقاد از موقعیت کلانتری پایانه‌ امام رضا(ع) تصریح کرد: این کلانتری که برای پایانه‌ها است در میدان جهاد قرار گرفته و پایانه به آن دسترسی ندارد لذا باید موقعیت کلانتری امام رضا(ع) تغییر یابد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اعلام شده عدم حضور نمایندگان موثر در ستاد است، لذا نمایندگان هر کمیته خدمات سفر باید در محل ستاد حضور موثر داشته باشند.

در ادامه معصومه توانگر، سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: براساس قوانین پنجم و ششم توسعه و ماده ۲۳ قانون خدمات کشوری دستگاه‌های دولتی مجاز به ایجاد مراکز اقامتی نیستند.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی استان امادگی دارد تا برای انعقاد تفاهم نامه بین مراکز اقامتی و سازمان‌ها به خصوص برای فرهنگیان تفاهم نامه منعقد کند.

وی درباره ظرفیت واحدهای اقامتی در مشهد گفت: در تابستان امسال ۹۳۱ واحد اقامتی رسمی با ظرفیت ۸۶ هزار و ۳۶ تخت و ۹۴۰ واحد اقامتی غیررسمی با ظرفیت ۱۰۹ هزار و ۷۱۱ تخت و در مشهد فراهم شده است.

وی عنوان کرد: مقایسه ظرفیت اقامتی مشهد در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۶، ۵.۶ درصد در حوزه هتل‌ها ، ۱.۸ درصد در حوزه هتل‌اپارتمان‌ها درصد و ۲.۵ درصد در میهمان‌پذیرها افزایش را نشان می‌دهد. همچین ۲ هزار و ۷۰۰ خانه‌مسافر در مشهد شناسایی شد که ۵۰۰ واحد آن دارای مجوز است.

مسئول دبیرخانه ستاد خدمات سفر خراسان رضوی نیز گفت: کمیته‌های ستاد خدمات سفر استان در طی تابستان سال گذشته دارای ضعف‌هایی نیز بودند که این ضعف‌ها احصاء و امسال رفع شده است.

به گزارش ایسنا، سید جعفر زراعتی در نشست ستاد خدمات سفر استان، اظهار کرد: در کمیته حمل و نقل جاده‌ای عدم شکل‌گیری پایانه‌های خصوصی، تداخل بخش حمل و نقل شهری و برون شهری و ضرورت ادغام این بخش‌ها، عدم ارائه خدمات ترانزیتی از جمله این موارد است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات عنوان شده عدم توزیع سفر است، در واقع اگر بتوانیم ورود زائر به مشهد را در طول سال و نه فقط در ایام پیک داشته باشیم برنامه‌ریزی دقیق‌تر و بهتری را خواهیم داشت. از جمله موارد دیگر در این کمیته فعالیت گسترده قاچاق و عدم توجه به پدافند غیر عامل است.

مسئول دبیرخانه ستاد خدمات سفر خراسان رضوی به مشکلات کمیته امنیتی، انتظامی و ترافیکی اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات این کمیته، عدم هماهنگی نیروی انتظامی با شهرداری‌ها برای مدیریت ترافیک از دیگر ضعف‌ها است. همچنین باید به بلااستفاده ماندن برخی از دوربین‌های بین راهی و دوگانگی تصاویر دوربین‌های سازمان ترافیک و پلیس اشاره کرد.

وی گفت: در کمیته تنظیم بازار باید به ارایه نرخ‌های متفاوت برای برخی از کالاها و خدمات در مشهد اشاره کرد که به ما گزارش شده است.

زراعتی درباره مشکلات حوزه اسکان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی نامناسب و سپس هدایت مسافران به سمت واحدهای اقامتی غیر رسمی و اسکان غیرفرهنگیان در اماکن اسکان فرهنگیان از جمله مشکلات حوزه اسکان به شمار می‌رود.

در ادامه ناصر فخر موحد، مسئول کمیته ارزیابی و نظارت ستاد خدمات سفر استان اظهار کرد: ارتقای سطح خدمات در حوزه خدمات حمل و نقل جاده‌ای به صورت قابل توجه بود، وضعیت آسفالت راه‌های مواصلاتی و وضعیت روشنایی نقاط پرخطر از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است. همچنین نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و حضور بیمه در صحنه حوادث رانندگی از جمله درخواست‌های مردمی به شمار می رود.

سرهنگ حاجی‌زاده، رئیس پلیس راهور خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از مشکلات حوزه درون شهری انسداد دو بالا گذر در ورودی و خروجی درب نواب صفوی و شیخ شیرازی از سوی آستان قدس رضوی است، در صورتی که توافق شده بود که در طی مدت کوتاهی این بالا گذرها بسته شود اما این موضوع همچنان ادامه دارد و باعث شده که تاکسی‌ها توقف‌های طولانی در فاصله جلوتر داشته باشند.

در ادامه ناصر نبی‌زاده، معاون اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰۰ محور برنامه فرهنگی در طول تابستان در ۲۴ دستگاه در حال جمع‌بندی هستند، همچنین در حوزه بین المللی ۳۰ عنوان برنامه خواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به این که امسال در تابستان دهه کرامت را داریم و در سال انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز قرار داریم برای شهر مشهد ویژه برنامه‌های خاصی را در نظر گرفتیم و هر یک از این ۷۰۰ محور برنامه دارای برنامه‌های زیادی است، به عنوان مثال یکی از این محورها، ۱۷۰۰ برنامه را شامل می‌شود.

مشهد بیشترین شکایات مسافران از واحدهای اقامتی شخصی در مشهد است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *