جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بوستان بلوار ساحلی قدس

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

بلوار ساحلی قدس بندر انزلی که به بوستان ساحلی انزلی یا بلوار ساحلی بندر انزلی نیز معروف است یکی از جاذبه های گردشگری شهر انزلی محسوب می گردد که از قدمت بالایی نیز برخوردار است و حتی اولین پارک به سبک اروپایی و نوین در ایران محسوب می گردد که با چشم اندازی زیبا به تاسیسات بندری و دریای خزر و ورودی تالاب بین المللی انزلی فضایی چشم نواز و دل انگیز را برای گردشگران فراهم ساخته است.
در شمال بوستان بلوار ساحلی بندر انزلی، موج شکن های بندر انزلی معروف انزلی چشم اندازی زیبا ایجاد کرده اند. در حاشیه جنوبی آن امروز غرفه های چای و قلیان در تمام مسیر وجود دارد که محل تجمع جوانان، خانواده ها و گردشگران خصوصا در شب های تعطیل است.

از آنجا که بندر انزلی از سالیان دور با روسیه تزاری هم مرز بوده و رفت و آمدهای بسیاری بین شهرهای هم مرز با انزلی صورت می گرفته، حال و هوایی اروپایی داشته که نشانه های آن را در معماری شهر می توان مشاهده کرد.
این پارک ۳۵۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و به علت قرار گرفتن در ساحل کانال (ما بین انزلی و غازیان) و در واقع ساحل دریا، از سه طرف نیز مشرف به رودخانه است. ۲ موج شکن را از سمت شمال در روبرو دارد که به صورت دروازه ای با ابهت، آغوش پر مهر خود را به روی همه تماشاگران طبیعت گشوده است. زیبائی پارک و هوای پاک و سالم آن را در کمتر از شهرهای ایران می توان سراغ گرفت. به طوری که گردش در این پارک آن چنان فرح بخش است که ناراحتی های اعصاب را تسکین و جسم و جان را صفا می بخشد.

تعداد زیادی رستوران در بلوار ساحلی بندر انزلی، غذاهای محلی را در فضای دلنشین عرضه می کنند. آلاچیق هایی با طرح درخت و سرویس بهداشتی، از دیگر امکانات بلوار ساحلی انزلی برای مسافران و گردشگران است. در انتهای این بلوار اسکله قایق سواری قرار دارد.

از بوستان بلوار ساحلی بندر انزلی می ‌توان آمد و شد کشتی‌ ها در اسکله‌های بندر، رقص نرم امواج در کناره موج شکن، پرواز پرندگان بر فراز خزر، تلالوی نور خورشید روی امواج سبز غلطان و قایق های موتوری تندرو را مشاهده کرد. مجسمه زیبای شیر، پلکان های خوش ساخت، آلاچیق و حوضچه‌هایی با فواره‌های بلند در میان درختان کاج و مرکبات، درختچه‌های تزئینی، شمشادهای سرسبز و گلها و سبزه‌ها ، گلدان های سپید بزرگ پر از گل های رنگارنگ بر زیبایی این بوستان ساحلی انزلی می ‌افزاید.
مساحت کل این بوستان ‪ ۳۵ هزار متر مربع است و در کنار کانال بین انزلی و غازیان قرار دارد در جنوب نمای کاخ میان پشته، جنوب شرقی پل غازیان، شرق نمای اسکله‌های بندر و کشتی‌های بزرگ در حال بارگیری و در شمال موج شکن‌های غازیان و انزلی را می ‌توان از بلوار ساحلی انزلی مشاهده کرد.

بلوار 1 بوستان بلوار ساحلی قدس

بلوار 2 بوستان بلوار ساحلی قدس

بلوار 3 بوستان بلوار ساحلی قدس

بلوار 4 بوستان بلوار ساحلی قدس

بلوار 5 بوستان بلوار ساحلی قدس

بلوار 6 بوستان بلوار ساحلی قدس

بلوار بوستان بلوار ساحلی قدس

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    جای دیدنی و برای پیاده روی و گردش با دوستان و خانواده مناسب است

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    جای دیدنی و برای پیاده روی و گردش با دوستان و خانواده مناسب است

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفیع

    ساحل آرمش بخش دریای خزر
    بلوار ساحلی قدس یا همون بوستان ساحلی انزلی (بلوار ساحلی بندر انزلی) یکی از جاذبه های گردشگری شهر انزلی محسوب میشه که از احداث اون زمان زیادی میگذره جالبه بدونید که حتی اینجا رو اولین پارک به سبک اروپایی و نوین در ایران میدونن

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • حمیدرضا

      ببخشید که باید نظرمو رک بگم. اتفاقا پارک خیلی مزخرفی هم هست.. چی داره مثلا که اروپایی ش کرد؟؟ دکه های با حلبی درست شده که قلیون و باقالی سرو میکنن یا یه ساندویچ فروشی نادرست و حسابی که کنارش تو همون مغازه قلیون هم سرو میکنن. من همین امروز با خونواده رفتم اونجا… اینقدر تعریف شو از این سایت خوندم رفتیم اونجا ضایع شدم پیششون… چرا نا انصافانه تبلیغ میکنین آخه… یعنی اگه شمال سرسبزی شو نداشت عمرا کسی با این دریای کثیف و پر از فاضلابی که واردش میشه و این همه گرونی که مردم شمال ایجاد کردن میومدن اینجاتازه پارکبان ناانصافش ۵ هزار پول پارک گرفت اونم کجا پارک تو خیابون…

      ۱۵ شهریور, ۱۳۹۸

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *