رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بهترین فرودگاه های جهان کدامند؟

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ فروردین ۱۴۰۳

معیارهای مختلفی برای رتبه­ بندی بهترین فرودگاه­ های جهان وجود دارد. معیارهایی چون تعداد پروازهای داخلی و خارجی، تسهیلات و امکانات، استانداردهای پروازی و … .

 بهترین فرودگاه های جهان کدامند؟

 

اگر اهل سفرهای بین­ المللی هستید و به کیفیت و امکانات فرودگاه اهمیت می­دهید، می­توانید هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی ، متناسب با مقصدتان، بلیط هواپیما را از ایرلاینی بخرید که پرواز ترانزیت آن در یکی از فرودگاه ­های زیر است. همچنین می‌توانید قبل از هر کاری قیمت بلیط هواپیما را از وب سایت‌های معتبر استعلام کنید. در ادامه به معرفی برخی از معروف ترین فرودگاه‌های جهان می پردازیم.

 

فرودگاه بین ­المللی Incheon کره جنوبی

این فرودگاه یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه­ های جهان بوده و از امکاناتی مانند استخر، سونا، ماساژ، و اتاق­ هایی برای خواب و استراحت برخوردار است. فرودگاه lncheon همچنین دارای یک موزه فرهنگی است که آثار هنری بودایی در آن در معرض نمایش قرار گرفته است.

 

فرودگاه بین ­المللی سان فرانسیسکو

سالن­ های این فرودگاه محل برگزاری گالری­ های هنری است و بیش از ۶۰ اثر هنری از سوی کمیسیون هنری سان فرانسیسکو در آنجا قرار داده شده است. از دیگر امکانات این فرودگاه می­توان به نمایشگاه ­های علمی و تاریخی، آکواریم، و مرکز آموزش کودکان اشاره کرد.

همچنین در فرودگاه سان فرانسیسکو موزه ­ای از هواپیمای قدیمی و نمایشگاه­ های سنتی و محلی قرار دارد. در این فرودگاه علاوه بر رستوران و مجموعه­ های سرگرمی، یک سالن یوگا وسیع نیز برای مسافران ایجاد شده است.

 

فرودگاه بین ­المللی دبی

فرودگاه بین­ المللی دبی بزرگترین فروشگاه بدون مالیات جهان را دارد. این فرودگاه به امکاناتی چون استخر شنا، حمام، باشگاه و … نیز مجهز است.

 

فرودگاه بین ­المللی مونیخ

در این فرودگاه محل جداگانه ­ای برای استراحت، ورزش، کنفرانس، جلسات کاری و … در نظر گرفته شده است. فرودگاه مونیخ که مجهز به انواع سیستم و تکنولوژی­ های جدید است، ظرفیت خدمات ­رسانی به ۱۱ هزار مسافر به طور همزمان را دارد.

ساختمان‌های این فرودگاه با استفاده از طراحی‌های مدرن و شیشه­ ای بنا شده‌اند و می‌توانند از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرند. افرادی که به این فرودگاه سفر می‌کنند می‌توانند از امکانات تفریحی بسیار آن استفاده کنند.

 

فرودگاه بین ­المللی هنگ کنگ

تأخیر پرواز در فرودگاه بین­ المللی هنگ­ کنگ چندان ناراحت کننده نیست، چون مسافران می­توانند وقت خود را به خرید و گشت و گذار در فروشگاه­های بزرگ آن اختصاص بدهند و یا از امکانات ورزشی آن استفاده کنند. این فرودگاه حدود ۵۰ میلیون مراجعه دارد ولی بیشتر مورد علاقه کسانی است که به مسافرت کاری می­روند. از جمله امکانات ویژه این فرودگاه می‌توان به مراکز خرید، هتل‌ها و حتی یک زمین گلف اشاره کرد.

 

فرودگاه چانگی سنگاپور

در این فرودگاه یک باغ سرپوشیده با آبشاری به ارتفاع حدودا ۸ متر، به همراه گونه ­های متنوعی از گل­ها و گیاهان وجود دارد.

علاوه بر این، فرودگاه چانگی یک استخر در پشت بام دارد و یکی از بلندترین سرسره­ های فرودگاهی جهان در آن ساخته شده است.

این فرودگاه در رتبه بندی بهترین فرودگاه ­های جهان، مقام اول را دارد.

 

فرودگاه شیفل آمستردام

فرودگاه شیفل که نزدیک به ۱۰۰ سال است در محل فعلی ­اش قرار دارد، تنها فرودگاه جهان است که ترمینال مسافربری خود را به محلی متفاوت و سرگرم کننده برای مسافران تبدیل کرده است.

موزه امپراتوری آمستردام به این فرودگاه ضمیمه شده و در آن آثار مهم هنری و تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

این فرودگاه با قدمتی بیش از ۳۰ سال، در طول عمر خود توانسته شهرت بسیار خوبی به دست آورد. در حال حاضر نزدیک به ۵۰ میلیون مسافر سالانه به این فرودگاه مراجعه می­کنند. این فرودگاه امکانات بسیار مختلفی از جمله باشگاه ­های ورزشی، کتابخانه و رستوران‌های مختلف را به مسافرانش ارائه می‌دهد.

در فرودگاه شیفل آمستردام به زودی شعبه ­ای از هتل ۵ ستاره هیلتون تأسیس خواهد شد.

 

فرودگاه بین المللی ونکوور

این فرودگاه توانسته برای پنجمین سال متوالی به عنوان بهترین فرودگاه آمریکای شمالی معرفی شود. فرودگاه ونکوور سالانه بیش از ۱۷ میلیون مسافر دارد و عنوان دومین فرودگاه شلوغ کانادا را نیز در اختیار دارد. در سال ۲۰۱۴ مسئولان این فرودگاه تصمیم گرفتند تا هزینه سنگینی را صرف دکور و تزیین فضای داخلی ترمینال‌ها کنند که توانست تا میزان زیادی نظر مسافران را نسبت به این مکان مساعد کند.

در این فرودگاه آثار هنرمندان بومی مانند بیل راید نمایش داده می­شود و در آکواریوم آن بیش از ۵ هزار گونه­ی دریایی را می­توان مشاهده کرد.

 

فرودگاه هیترو در لندن

این فرودگاه با سالانه ۶۹.۴ میلیون مسافر سومین فرودگاه شلوغ جهان است. با اینکه شهروندان انگلیسی از شلوغی بیش از اندازه این فرودگاه راضی نیستند اما مسافران دیگر چنین نظری ندارند. این فرودگاه علاوه بر امکانات مناسب حمل و نقل، روند سریع انجام امور پرواز و … به فروشگاه های مشهور و بزرگی نیز مجهز است که باعث افزایش هرچه بیشتر شهرت آن شده است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *