جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بهترین زولبیا بامیه تهران + آدرس

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ اسفند ۱۴۰۲

بهترین زولبیا بامیه تهران را معمولا قنادی های با قدمت و کیفیت بالا دارند. انگار اسم شیرینی زولبیا بامیه با ماه رمضان اجین شده است. با رسیدن به ایام ماه رمضان زولبیا بامیه به یکی از محصولات پرفروش قنادی‌ها تبدیل می‌شود. قدمت زولبیا و بامیه به زمان ناصرالدین شاه قاجار می‌رسد؛ آنگونه که جعفر شهری در کتاب طهران قدیم می‌نویسد: از تحولات دیگر ماه رمضان آمدن زولبیا و بامیه، گوش فیل و پشمک بود که فقط در همین ماه به بازار می‌آمد. چنانکه نقل قولی است از مظفرالدین شاه که گفته بود: «ماه رمضان هم نمی‌آید بامیه سیری نوش جان کنیم.» در کنار زولبیا و بامیه در ماه رمضان به شما بهترین آش و حلیم های تهران را نیز معرفی کردیم.

اولین زولبیا و بامیه

دلیل پیدایش این خوراکی خوشمزه هم این بوده است که در زمان های گذشته در برخی از شهر‌های کشور ما مواد شیرینی همچون کشمش و خرما موجود نبوده است یا به دلیل شرایط آب و هوایی کشت نمی‌شده است. انتقال این مواد به شهرهای دیگر نیز مشکلات زیادی از جمله هزینه‌های حمل و نقل را به همراه داشته است. بنابراین به مرور زمان زولبیا و بامیه اختراع شده و در شهر‌هایی که از مواد شیرینی وجود نداشت گسترش پیدا کرد.

به دلیل فاصله زمانی زیاد بین اولین و آخرین وعده غذایی در ایام روزه داری، گلیکوژن کبد (منبع ذخیره ی قندی) مصرف می‌شود و فرد ولع زیادی برای خوردن شیرینی پیدا می کند، همین باعث می‌شود که به طور ناخودآگاه تعداد زیادی زولبیا و بامیه را کنار چای بخوریم. البته این شیرینی هم باید مانند همه مواد غذایی دیگر به تناسب مصرف شود تا باعث ایجاد دردسر و بیماری‌های قندی نشود.

حالا که ماه رمضان فرا رسیده و دوباره زولبیا و بامیه در خرید‌های روزانه‌مان قرار گرفته در این مطلب قصد داریم آنها را به شما معرفی کنیم . پس با ما همراه باشید:

زولبیا و بامیه شیرینی شهروز

اینجا یک قنادی و خشکبار فروشی کوچک در خیابان دیباجی جنوبی است که رتبه اول را در نظر سنجی فیدیلیو آورده است. ویژگی اصلی آن تازگی و تنوع، در کنار شیرینی ملایم و ترد بودنشان است. شیرینی شهروز بیشترین تنوع را در زولبیا و بامیه دارد. به طوری که زولبیاها و گوش فیل‌های اینجا در سه طعم آلبالویی، رژیمی و شکلاتی ارائه می‌شود.

از طرفی به دلیل کوچک بودن مغازه و حجم بالای سفارش‌ها معمولا در ساعات نزدیک به افطار مقابل آن صف تشکیل می‌شود. پس اگر می‌خواهید از شیرینی فروشی که بیشترین رای را در نظر سنجی فیدیلیو آورده است، زولبیا و بامیه تهیه کنید حتما زمانی را به این کار اختصاص دهید و برای انجام آن حوصله داشته باشید.
آدرس: تهران، بزرگراه صدر، دیباجی جنوبی، بین رعنا و تسلیمی

شهروز بهترین زولبیا بامیه تهران + آدرس

قنادی پاستور

در خیابان پاستور شرقی و در خیابان دوازده فرورین قنادی بسیار قدیمی‌ای وجود دارد که هنوز هم به همان سبک و سیاق به کار خود ادامه می‌دهد. شاید جعبه شیرینی‌هایش کمی تغییر کرده باشد یا بعضی پرنلش عوض شده باشند، اما سبک و سیاق شیرینی‌ها، تزیین کیک‌ها و از همه مهمتر زولبیا و بامیه همان زولبیا و بامیه سال ۱۳۴۵ است.
قنادی پاستور رتبه دوم زولبیا و بامیه را در نظرسنجی فیدیلیو آورده است و آن طور که کاربران گفته‌اند مسیر طولانی ای را طی می‌کنند تا به این قنادی برسند. چرا که این شیرینی در همه ایام سال در دسترس نیست و به قول معروف ارزشش را دارد تا یک بار راه خودشان را دور کنند اما بهترین طعم را بچشند.
در قنادی پاستور زولبیا و بامیه ویژه یا مخصوص آماده می‌شود که آداب خودش را دارد. این زولبیا با مغزپسته و پودر نارگیل ترکیب شده، قیمت آن بالاتر است و برای سفارشش حتما باید از صبح تماس بگیرید. اگر ضیافت افطاری دارید و اگر می‌خواهید با یک جعبه زولبیا و بامیه اعلا به مهمانی بروید حتما قبل از آن به قنادی پاستور سر بزنید.
آدرس:خیابان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین بین خیابان پاستور و آذربایجان

قنادی پاستور بهترین زولبیا بامیه تهران + آدرس

قنادی بهار سرچشمه بهترین زولبیا و بامیه در تهران

شیرینی بهار سرچشمه یعنی اصالت و عطر هل و گلاب. یعنی اهمیت به کیفیت و ثابت نگه داشتن آن در گذر زمان. همه چیز در قنادی بهار بوی اصالت می دهد. وقتی شیرینی‌های این قنادی را مزه می‌کنید انگار در زمان سفر کرده و به سال ۱۳۱۷ می‌روید. سالی که در خیابان سرچشمه این شیرینی فروشی تاسیس شد و برای اولین بار طعم و شکلی از بعضی شیرینی‌ها را عرضه کرد که تا قبل از آن کسی نخورده بود.

هر چقدر که در قنادی‌های مختلف زولبیا و بامیه را خورده باشید و طعم‌های مختلف را تجربه کرده باشید، تا زمانی که از بهار زولبیا و بامیه نخرید نمی‌توانید درباره بهترین طعم قضاوت کنید. به دلیل اینکه این شیرینی فروشی در حال حاضر در محدوده طرح ترافیک قرار دارد کمتر دیده می‌شود و به همین خاطر هم در نظرسنجی فیدیلیو رتبه سوم را آورده است. اما کافی است یک بار به خیابان سرچشمه بروید و یکی از شیرینی‌های اینجا را امتحان کنید. پادرازی، شکری، برنجی یا زولبیا و بامیه فرقی ندارد. بعد از تجربه طعم اصیل قنادی بهار، احتمالا تا مدت‌ها از شیرینی‌های مدرن امروزی فاصله بگیرید.
آدرس: میدان بهارستان ، بعداز چهارراه سرچشمه ، جنب بانک کشاورزی

قنادی بهار بهترین زولبیا بامیه تهران + آدرس

قنادی ماه بانو

از قنادی‌های همیشه شلوغ در غرب تهران و در بلوار مرزداران قنادی ماه بانو است. تمام محصولات این قنادی تازه و با کیفیت هستند و همیشه جزو شیرینی فروشی‌هایی است که افراد برای جشن‌ها و مراسم‌هایشان آن را انتخاب می‌کنند.

از ویژگی‌های خوب ماه‌بانو این است که در کنار حفظ اصالت، کیک‌ها و دسرهای مدرن را هم در دستور کار قرار داده و به این ترتیب با صنعت روز شیرینی‌پزی همگام شده است.

یکی از مشکلاتی که با زولبیا و بامیه شیرینی‌فروشی ها داریم این است که ترد و تازه نیستند. انقدر مانده‌اند که شهد به خوردشان رفته و آن‌ها را نرم کرده است. اما این اتفاق درباره ماه‌بانو رخ نمی‌دهد. چون زولبیا و بامیه اش پرطرفدار است و به سرعت به فروش می‌رود. اگر قصد خرید از ماه بانو را دارید در ساعت‌های نزدیک به افطار بروید که تازه‌ترین و خوشمزه‌ترین زولبیا و بامیه را خریده باشید.
آدرس: تهران،مرزداران،کنارگذر شیخ فضل اله،بلوار مرزداران،خ سرو،پ ۱۸۹

قنادی ماه بانو بهترین زولبیا بامیه تهران + آدرس

شیرینی الف بهترین زولبیا بامیه تهران

شیرینی الف در محله ولنجک از قنادی‌هایی است که برای اهالی آن منطقه یک شیرینی فروشی تمام عیار محسوب می‌شود. منطقه‌ای که از مسافت طولانی تا رسیدن به مرکز شهر دارد و تا چند وقت پیش اهالی آن برای تامین مایحتاج به مناطق دیگر می‌رفتند. اما حالا فروشگاه‌ها و مراکز خدماتی زیادی در این منطقه وجود دارد تا نیازشان را برطرف کند. قنادی الف هم یکی از شیرینی فروشی‌های این منطقه است که نسبت به قنادی‌های دیگر باسابقه‌ تر است و کیفیت محصولاتش قابل قبول.

زولبیاو بامیه این شیرینی فروشی‌ هم در بین نظرسنجی فیدیلیو رتبه آورده است. البته تعداد رای آن از مواردی که دربالا اشاره کردیم کمتر بود، اما کامنت‌ها با تاکید بر کیفیت و خوشمزه بودنش همراه بود. در شیرینی الف هم حجم سفارشات برای مراسم و مهمانی‌ها بالاست و بنابراین بهتر است برای خرید زولبیا و بامیه زمانی را به این کار اختصاص دهید. در کنار زولبیا و بامیه شیرینی تر و دانمارکی‌های این شیرینی فروشی‌ هم خوشمزه و معروف است.
آدرس: تهران- زعفرانیه -مقدس اردبیلی – میدان الف- شیرینی الف

الف بهترین زولبیا بامیه تهران + آدرس

زولبیا و بامیه فرد توکلی

در محدوده خیابان مطهری و عباس آباد چند شیرینی فروشی وجود دارد که معروف‌ترین و باسابقه‌ترین آن قنادی فرد توکلی است. اینجا یکی از بهترین قرابیه‌ها و شیرینی‌های خشک تهران را دارد. و البته بهترین و خوش اخلاق‌ترین صاحب مغازه دنیا. آقای فرد توکلی صاحب این شیرینی فروشی که بسیاری از مشتری‌ها در درجه اول برای دیدن او و بعد هم برای خریدن شیرینی‌هایش به اینجا می‌آیند.

درباره قنادی فرد توکلی همه نظرات مثبت است. کیک‌های شکلاتی، شیرینی‌های خشک و یک مدل شیرینی به اسم قیفی دارد که بسیار پرطرفدار است. و درباره زولبیا و بامیه‌اش تقریبا همه افراد می‌گویند که جزو بهترین‌های تهران است. حتی بعضی مشتری‌ها تعصب بیشتری دارند تا جایی که نوشته‌اند:‌” کسی نمیتونه بگه زولبیا و بامیه‌ای بهتر از قنادی فرد توکلی تو تهران هست.”
آدرس: خیابان شهید بهشتی خیابان شهید صابونچی (مهناز سابق) نبش کوچه ۴ پلاک ۱۶

فرد توکلی بهترین زولبیا بامیه تهران + آدرس

نیشکر زعفرانیه بهترین زولبیا بامیه در تهران

شیرینی نیشکر جزو اولین شیرینی فروشی‌های زنجیره‌ای تهران است که البته بیشتر شعبه‌های آن در منطقه شمال شهر قرار دارد. اما کیفیت و تنوع محصولات به اندازه ای خوب است که از مناطق پایین‌تر هم مشتری‌ها را به سمت خود می‌کشاند. قنادی نیشکر همیشه جزو قنادی‌های خوب تهران محسوب می‌شود چون اولین عامل این خوب بودن یعنی تازکی محصولات همیشه در آن وجود دارد. البته تازگی و فروش بالا دو عاملی هستند که پشت سر هم اتفاق می‌افتند. یعنی اگر شیرینی‌ها تازه باشند فروش بالا می‌رود و اگر فروش بالا باشد شیرینی‌ها تمام می‌شوند و شیرینی تازه جایشان را می‌گیرد.

از نیشکر در تمام سال می‌توانید دانمارکی، چیزکیک و شیرینی تر مجلسی خیلی خوشمزه تهیه کنید. اما در ماه رمضان این شیرینی‌ها را فراموش کرده و فقط زولبیا و بامیه بخرید. چرا که طبق نظر سنجی فیدیلیو زولبیا و بامیه این شیرینی جزو ۷ شیرینی فروشی برتر تهران قرار گرفته و اگر امسال آن را نخورید باید تا ماه رمضان سال بعد انتظار بکشید.
آدرس: تهران، زعفرانیه، خیابان فلاحی، تقاطع آصف

نیشکر بهترین زولبیا بامیه تهران + آدرس

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 4 میانگین: 4.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • میثم

    سلام
    آقا افتضاح‌ترین زولبیا و بامیه عمرم رو از شهروز گرفتم

    ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • Ruzbeh

    زولبیا سرچشمه افتضاحصبح خوردم معدم داره قل قل میزنه خود دانی

    ۲۲ اردیبهشت, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • میترا

    آره راست میگه یه اوستاکار جوان و خوش چهره ایم داره من دیدمش کارش خوبه

    ۵ دی, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
    • بین

      کجا

      ۳ خرداد, ۱۴۰۰
  • مهدی

    خداییش قنادی شاخه نبات
    بخارایی خیابان ابریشم هم یکی از بهترین زولبیاهارو داره . بخدا حتما تست کنین تازه و ترد

    ۵ دی, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *