جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بناهای تاریخی آذربایجان غربی اقامتگاه بوم گردی می شود

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ خرداد ۱۳۹۷

به گزارش ایرنا، جلیل جباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس پس از انعقاد قرارداد با مالکان خانه های تاریخی، تمام هزینه های مرمت این بناها توسط اداره کل میراث فرهنگی استان پرداخت شده و بناهای تاریخی به عنوان اقامتگاه بوم گردی گردشگران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: به متقاضیان اجرای این طرح و مالکان بناهای تاریخی تسهیلات مناسب اشتغال پایدار روستایی نیز پرداخت می شود.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح، علاوه بر حفظ، مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی، تعداد خانه های بوم گردی و مراکز اقامتی گردشکران در محوطه های تاریخی و باستانی آذربایجان غربی افزایش می یابد.
وی گفت: اکنون اقامتگاه های متعدد بوم گردی در آذربایحان غربی فعال است و به گردشگران خدمت رسانی می کند.
مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی همچنین از برگزاری جشنواره ملی گردشگری در این استان خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی ۳۰۰ روستای هدف گردشگری کشور، از بیست و نهم مرداد تا دوم شهریور امسال در شهرستان ارومیه برگزار خواهد شد.
جباری یکی از مهمترین شهرستان ها در حوزه گردشگری آذربایجان غربی را ‘تکاب’ اعلام کرد و با اشاره به برنامه توسعه گردشگری در این شهرستان گفت: ۲۰ میلیارد ریال برای بهبود زیرساخت ها و اصلاح جاده های دسترسی به اماکن طبیعی و تاریخی تکاب از جمله مجموعه چشمه های آبگرم روستای هدف گردشگری ‘قینرجه’ تکاب اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت مرکز آموزش، کارآفرینی و ترویج فرش و صنایع دستی تکاب نیز در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و با ۲ میلیارد ریال اعتبار به زودی آغاز می شود.
وی بیان کرد: راه اندازی این مرکز موجب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در بخش صنایع دستی شهرستان تکاب خواهد شد.

آذربایجان بناهای تاریخی آذربایجان غربی اقامتگاه بوم گردی می شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *