رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ خرداد ۱۳۹۷

بناهای تاریخی آذربایجان غربی اقامتگاه بوم گردی می شود

لینک این مطلب کپی شد!

به گزارش ایرنا، جلیل جباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس پس از انعقاد قرارداد با مالکان خانه های تاریخی، تمام هزینه های مرمت این بناها توسط اداره کل میراث فرهنگی استان پرداخت شده و بناهای تاریخی به عنوان اقامتگاه بوم گردی گردشگران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: به متقاضیان اجرای این طرح و مالکان بناهای تاریخی تسهیلات مناسب اشتغال پایدار روستایی نیز پرداخت می شود.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح، علاوه بر حفظ، مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی، تعداد خانه های بوم گردی و مراکز اقامتی گردشکران در محوطه های تاریخی و باستانی آذربایجان غربی افزایش می یابد.
وی گفت: اکنون اقامتگاه های متعدد بوم گردی در آذربایحان غربی فعال است و به گردشگران خدمت رسانی می کند.
مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی همچنین از برگزاری جشنواره ملی گردشگری در این استان خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی ۳۰۰ روستای هدف گردشگری کشور، از بیست و نهم مرداد تا دوم شهریور امسال در شهرستان ارومیه برگزار خواهد شد.
جباری یکی از مهمترین شهرستان ها در حوزه گردشگری آذربایجان غربی را ‘تکاب’ اعلام کرد و با اشاره به برنامه توسعه گردشگری در این شهرستان گفت: ۲۰ میلیارد ریال برای بهبود زیرساخت ها و اصلاح جاده های دسترسی به اماکن طبیعی و تاریخی تکاب از جمله مجموعه چشمه های آبگرم روستای هدف گردشگری ‘قینرجه’ تکاب اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت مرکز آموزش، کارآفرینی و ترویج فرش و صنایع دستی تکاب نیز در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و با ۲ میلیارد ریال اعتبار به زودی آغاز می شود.
وی بیان کرد: راه اندازی این مرکز موجب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در بخش صنایع دستی شهرستان تکاب خواهد شد.

 بناهای تاریخی آذربایجان غربی اقامتگاه بوم گردی می شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *