جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ایجاد پنج اقامتگاه بوم گردی در خمین هدفگذاری شد

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ خرداد ۱۳۹۷

مصطفی فراهانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تقاضا برای راه اندازی اقامتگاه ها در روستاهای فرج آباد، شهابیه، سرکوبه، خان آباد و رضا آباد اخذ و موافقت اولیه و اصولی برای راه اندازی آنها نیز صادر شده است.
وی ادامه داد: برای احداث خانه های بوم گردی و تبدیل خانه های روستایی به اقامتگاه های بوم گردی تسهیلات کم بهره ۶ درصدی برای ساخت، تعمیر، بازسازی و نوسازی بدون محدودیت پرداخت می شود.
فراهانی ادامه داد: ظرفیت های بکر گردشگری تاریخی، طبیعی و اقتصادی در روستاهای خمین و توانمندی در تولید عسل، لوبیا، زعفران، انگور، گل و گیاه زینتی و محصولات سر درختی از مزیت های این شهرستان برای جذب گردشگری کشاورزی و روستایی است.
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین گفت: بر همین اساس هر ساله در فصل های مختلف روستاهای خمین پذیرای گردشگران بسیاری است که یکی از زیر ساخت های لازم برای توسعه گردشگری، تاسیس مراکز اقامتی روستایی است.
فراهانی افزود: بوم گردی یا اکوتوریسم احترام و حفظ طبیعت فرهنگ گذشته است.
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین گفت: اقامتگاه های بوم گردی جاذبه های دیدنی و طبیعی هستند که با استفاده از امکانات محل ساماندهی می شوند تا گردشگران ضمن استفاده از طبیعت و چشم اندازهای گردشگری با صنایع دستی و آداب و رسوم محلی هم آشنا شوند.
فراهانی افزود: ایجاد درآمد پایدار برای روستاییان، حفظ محیط زیست و حفاظت و حراست از اراضی و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، حفظ معماری بومی، اشاعه فرهنگ و بازآفرینی رسوم، بازی های بومی و محلی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها از اهداف اجرای طرح بوم گردی است.
شهرستان خمین زادگاه معمار کبیر انقلاب در ۶۱ کیلومتری اراک دارای ۲۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده است و از نظر داشته های تاریخی دستکندها و سنگ نگاره ها در جایگاه اول کشور را دارد.

اقامتگاه ایجاد پنج اقامتگاه بوم گردی در خمین هدفگذاری شد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *