جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

امکان ایجاد یک میلیون شغل در گردشگری ایران

تاریخ بروزرسانی :
۳۱ تیر ۱۳۹۷

سفیر اتریش در ایران در سمپوزیوم «دماوند ۲۰۱۸» که به مناسبت صد و هفتاد و پنجمین سالگرد صعود یکی از کوهنوردان اتریشی به قله دماوند و با تاکید بر ورزش‌های زمستانی برگزار شد، اظهار کرد: «سابقه تاریخ و تمدن ایران به هزاران سال پیش بازمی‌گردد و از همین‌رو این کشور فرصت‌ها و سرمایه‌های فوق‌العاده‌ای در حوزه گردشگری دارد که می‌تواند کمک بزرگی به اشتغال‌زایی در آن کند. با توجه به امکانات گردشگری، شهرسازی، حمل‌ونقل و… در ایران، می‌توان برای یک‌میلیون جوان شغل ایجاد کرد. اتریش آمادگی خود را به‌منظور توسعه قابلیت‌های گردشگری بر بستر گردشگری به‌صورت پایدار و پشتیبانی از فرهنگ محلی و ساکنان اطراف کوه‌ها از جمله دماوند اعلام می‌کند که این مهم می‌تواند توسعه و رونق اقتصادی را نیز به دنبال آورد.»
اشتفان شولتز افزود: «سمپوزیوم دماوند ۲۰۱۸ یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات فرهنگی بین دو کشوری است که سابقه روابط فرهنگی بین آنها به ۵۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. مرداد امسال نیز تعدادی از کوهنوردان ایرانی و اتریشی قصد دارند در برنامه‌ای مشترک به قله دماوند صعود کنند و با این حرکت ورزشی و فرهنگی خود نشان می‌دهند که ایران و اتریش به تمام تعهدات مشترک خود در زمینه‌های مختلف پایبند هستند.» وی ادامه داد: «با کمک فدراسیون‌های کوهنوردی ایران و اتریش، مرکز آموزش کوهنوردی در اتریش با تمرکز بر امداد کوهستانی تشکیل شده است. به‌علاوه، همکاری‌هایی در زمینه گیاهان دارویی بر اساس یک تفاهم‌نامه بین چهار دانشگاه اتریشی و یک دانشگاه از ایران صورت خواهد گرفت و در کنار این موارد نیز دوره‌های تحصیلی مشترک با موضوع گردشگری پایدار با همکاری یکی از موسسات اتریشی آغاز خواهد شد.» همچنین در این مراسم، علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ضمن ابراز خرسندی از سطح روابط ایران و اتریش، تصریح کرد: «خوشحالیم که این روابط در چندصد سال گذشته ادامه داشته و امیدوارم همیشه ادامه داشته باشد. من و مردم ایران زمانی‌که نام اتریش را می‌شنویم اولین چیزی که در ذهنمان متصور می‌شود، اتریش فرهنگی و خصوصا موسیقی اتریش است و همین هنر و فرهنگ موجب نزدیکی ملت‌ها می‌شود.»

تهیه پرونده ثبت جهانی دماوند
همچنین معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این مراسم گفت: «در حال‌حاضر در حال تهیه پرونده‌ای با موضوع دماوند هستیم تا این کوه و منظر آن ثبت جهانی شود. دماوند به‌عنوان یک کوه مقدس و یک کوه پر از رمز و راز شناخته شده است و در طول تاریخ اقوام مختلف از این کوه بهره برده‌اند. ما به دنبال این هستیم تا با ثبت جهانی این کوه بتوانیم آن را به شکل بهتری محافظت کنیم، این پرونده در حال حاضر مطالعاتش به پایان رسیده و پیش‌بینی می‌کنیم یکی از بهترین پرونده‌های طبیعی ایران باشد که ثبت جهانی خواهد شد. از این‌رو از همه دستگاه‌ها و نیز جوامع محلی درخواست داریم تا در حفاظت و صیانت از این کوه باشکوه ما را یاری کنند.» محمدحسن طالبیان خاطرنشان کرد: «سال ۲۰۱۸، سال دوستی ایران و اتریش است؛ ارتباطی که از زمان صفویه برقرار بوده و شکلی دوستانه و فرهنگی داشته است. اتریشی‌ها در حوزه‌های مختلفی در ایران مشارکت داشته‌اند و ایرانی‌ها نیز در حوزه‌های فرهنگی در اتریش فعالیت‌هایی دارند.»

منبع: میراث آریا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد