جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

امامزادگان جعفر و حمیده خاتون(ع) تهران

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ فروردین ۱۳۹۷

بقعه متبرکه امامزادگان جعفر و حمیده خاتون(ع) است که با مساحت ۷۰۰۰ مترمربع در لویزان که در محدوده منطقه ۴ قرار دارد، واقع شده است. این بقعه مبارکه امامزادگان جعفر و حمیده خاتون(ع) در بلوار آیت‌الله اشرفی اصفهانی در محوطه‌ای گسترده، در مجاورت باغ‌های محله کن واقع شده است و از نظر فضای سبز نیز دارای درختان و گونه‌های گیاهی مختلف است.
در شبستان حرم این امامزاده‌ها دو ضریح با فاصله ۵.۵ متر از یکدیگر قرار دارند و ضریح سمت راست مربوط به امامزاده سیدجعفر(ع) و ضریح سمت چپ مربوط به سیده حمیده خاتون(ع) است. زیارتگاه امامزادگان جعفر و حمیده خاتون(ع) از جمله یادگاری های بافت قدیمی ده باغ فیض است که در گذشته بنای امامزاده به صورت بنایی مخروبه شامل دو گنبد گلی و ساختمانی خشتی بوده است.
ضریح دو امامزاده ترکیبی از نقره و آب طلا است و داخل ضریح نیز با چوب و سنگ مرمر کار شده است. ضریح شرقی منسوب به بی بی حمیده خاتون (س) و غربی منسوب به امامزاده جعفر (ع) است.
بهترین مسیر دسترسی به بقعه مبارکه امامزادگان جعفر و حمیده خاتون(ع) استفاده از وسیله نقلیه شخصی است و شما می توانید با گذر از بزرگراه اشرفی اصفهانی به محله باغ فیض وارد و با عبور از خیابان ۲۲ بهمن به آستان مقدس این امامزادگان وارد شوید.

منابع : باشگاه خبرنگاران جوان , اسوه
 زاده جعفر2 1 امامزادگان جعفر و حمیده خاتون(ع) تهران

 زاده جعفر 1 0 امامزادگان جعفر و حمیده خاتون(ع) تهران

 زاده جعفر3 2 امامزادگان جعفر و حمیده خاتون(ع) تهران

 زاده جعفر 4 3 امامزادگان جعفر و حمیده خاتون(ع) تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • محمد

    یک زیارتگاه خوب با یک حیاط باصفا. هم زیارت و هم استراحت و تفریح.

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *