جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

«اقتصاد شب» در شهرهای ایران باید جدی گرفته شود

تاریخ بروزرسانی :
۲۱ اسفند ۱۳۹۶

تهران – ایرنا – رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: «اقتصاد شب» به معنای ۲۴ ساعته شدن خدمات گردشگری در شهرهای گردشگرپذیر کشور باید جدی گرفته شود.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، علی اصغر مونسان روز یکشنبه در آخرین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور افزود: مسئولانی که می خواهند شهر یا استانشان به عنوان مقصد گردشگری معرفی شود باید به موضوع اقتصاد شب توجه کنند.
وی ادامه داد: این موضوع در شهرهای گردشگرپذیر دنیا جدی گرفته می شود.
مونسان تاکید کرد: مختصات «شهرگردشگر» را هم یک ماه پیش تعریف شد و اعلام کردیم، شهرهایی که علاوه بر بخش های زیرساختی گردشگری، نحوه خدمات گردشگری و مباحث فرهنگی نیز در آنها دیده شده؛ در ضمن صدور گواهی «شهرگردشگر» توسط ما، می تواند تبلیغی برای شهر مورد نظر باشد.
وی ادامه داد: برنامه های نوروزی سامان میراث فرهنگی حول محور نوروزگاه ها با محوریت افزایش کیفیت، کنترل قیمت و ایمنی حمل و نقل پیش خواهد رفت.

شب «اقتصاد شب» در شهرهای ایران باید جدی گرفته شود

** سامانه جامع گردشگری را ببینید
رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر گفت: سامانه و پورتال جامع گردشگری کشور با آدرس www.visitiran.ir شروع به کار کرده و هدف آن این است که تمام جاذبه های گردشگری کشور را در داخل و خارج برای علاقه مندان معرفی کنیم و به این ترتیب توزیع مقاصد سفر هم شکل بهتری می گیرد.
وی ادامه داد: هر یک از استانها از تهیه و ازدحام بروشورهای نوروزی توسط دستگاههای تابعه خودداری کنند و برای جلوگیری از سرگشتگی گردشگران و هدایت درست، یک بروشور واحد در هر استان زیر نظر ادارات میراث فرهنگی استان با نظارت استانداری ها تهیه شود.
مونسان اظهار کرد: امسال برای اولین بار بدهی های خود را در بخش تسهیلات به هتل سازان به صفر می رسانیم و سرمایه گذاران را به استانهای کمتر برخوردار و محروم سوق خواهیم داد.
وی یادآور شد: ستاد سفر طبق قانون دائمی است و می تواند برای تعطیلات تابستانی و حتی تعطیلات زمستانی که احتمالا مصوب می شود هم پشتیبانی خدماتی داشته باشد و ظرفیت های تعطیلات زمستانی را هم برای جذب گردشگر در نیمه جنوبی و حتی شمالی کشور احیا کند.

** استقرار چادر های عشایری در جاده ها
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر و معاون گردشگری کشور نیز در این نشست گفت: علاوه بر ۳۰ مصوبه حاصل از جلسات ستاد مرکزی خدمات سفر، ۴۶۸ شهرستان جلسات نوروزی داشتند.
محمد محب خدایی افزود: جشنواره های نوروز گاه، رالی تور سفر، خرید سفور، کودک و گردشگری از برنامه های ما برای ایام نوروز است.
وی ادامه داد: برپایی مسابقات مختلف و برپایی جشن های آیینی و بازی های بومی، شاهنامه خوانی، نوروز خوانی و نمایشگاه صنایع دستی هم از دیگر اقدامات ما خواهد بود.
محب خدایی گفت: ایستگاه های بیش از ۸۶ نوروز گاه جانمایی شده و در ۳۱ استان کشور برپا می شود.
وی تاکید کرد: با همکاری سازمان عشایری و وزارت کشور در ایام نوروز، کمپ ها و چادرهای عشایری در مسیر جاده های کشور برپا می شود.
محب خدایی افزود: سامانه یکپارچه و آنلاین خدمات سفر برای اطلاعات گیری و اطلاعات دهی دستگاه های عضو ستاد سفر برقرار خواهد بود و مردم هم از طریق سامانه نظارت انلاین می توانند به ثبت آرا و شکایاتشان بپردازند.

** هماهنگی با اصناف برای ارائه تخفیف های نوروزی
نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست گفت: هماهنگی با اصناف برای ارائه تخفیف های نوروزی به مردم انجام شده است.
همچنین داریوش امانی نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: ۱۲ هزار پرسنل این نهاد و ۶۷۵ راهدارخانه در کشور برای ارایه خدمات فعال خواهد بود.
میرحسن موسوی معاون مسافربری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی نیز تصریح کرد: ۴۸۴۰ قطار مسافربری و بیش از یک میلیون و سیصد نفر صندلی در خدمت مسافران نوروزی است و شهرهای زنجان، قزوین و اهواز هم به قطارهای ۵ ستاره مجهز شده اند.
وی افزود: ضمن اینکه ۲۸۴ واگن ۳۰ ساله هم از دور خارج شده اند تا کیفیت بهتری ارائه کنیم.
گودرز کریمی فر مدیرکل تعاون و رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: ۳۴۵ مرکز آموزشی و رفاهی و ۵۰ دانشگاه و ۱۲ هزار مدرسه برای اسکان نوروزی صرفا خانواده های فرهنگیان اماده است.
محمد خوش قدم رئیس ستاد کشیک سازمان تعزیران حکومتی هم تاکید کرد: با برنامه های ویژه و گشت های خاص قصد پیشگیری از تخلف داریم ولی پرونده های تخلفات نوروزی خارج از نوبت رسیدگی می شود و برخوردها در سه حوزه صنفی، بهداشتی و قاچاق انجام خواهد شد.
احد وظیفه مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور نیز گفت: پیش بینی ۷۲ ساعت آینده هوا برای همه جاده ها و ۴۰۰ شهر کشور از خدمات ویژه نوروزی ما است و به فرودگاههای پرترافیک اخبار مخصوص هوا خواهیم داد.
نماینده پلیس راهنمایی و رانندگی هم «پرهیز از خطر و آرامش در سفر» را شعارنوروزی این نهاد عنوان کرد و گفت: پلیس راه در ایام نوروز پیام اور آرامش و امنیت در کشور است.
به گزارش ایرنا، «ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر» به منظور توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران و همچنین مدیریت یکپارچه، سیاستگزاری، برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت بر انجام فعالیت های سفر در سال ۱۳۹۲ تشکیل شد و ۱۸ عضو دارد.
براساس این گزارش، ۱۸ سازمان شامل وزارت کشور، سازمان صدا و سیما، نیروی انتظامی، سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­ای، شرکت فرودگاههای کشور، راه‌آهن، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان هواشناسی کشور، دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی عضور این ستاد هستند.
همچنین ستاد اجرایی خدمات سفر در استانها به ریاست استانداران و در شهرستانها به ریاست فرمانداران و در مناطق آزاد به ریاست مدیر عامل منطقه آزاد شکل گرفته و ریاست ستاد مرکزی با رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است.

منبع: ایرنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد