رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ بهمن ۱۳۹۸

اقامتگاه بومگردی مهر رامسر

لینک این مطلب کپی شد!

اقامتگاه بومگردی مهر در روستای مهرمیجه در فاصله تقریبی ۴ کیلومتری از مرکز شهر رامسر قرار دارد. این روستا که در ضلع جنوبی رامسر قرار گرفته است از ۴ طرف به محاصره بی بدیل کوه و جنگل درآمده است. فاصله زمانی دسترسی به این اقامتگاه با وسیله نقلیه ۱۰ دقیقه و با پای پیاده ۴۵ دقیقه می باشد. از ۴ کیلومتر مسیر دسترسی روستا حدود ۲ کیلومتر آسفالت و ۱ کیلومتر دیگر آن شوسه می باشد. در خصوص وجه تسمیه این روستا نیز باید گفت که مطابق کتب تاریخی و نیز باورهای قدیمی به دلیل رواج مهرپرستی و آئین میترائیسم در گذشته های دور در این روستا “مهرمیجه” (میجه = پسوند مکان) نام گرفته است. شغل ساکنان روستا کشاورزی توام با دامپروری می باشد. گویش مردم روستا همچون سایر مناطق رامسر، گیلی رامسری می باشد. از غذاهای محلی روستا میتوان به ترش تره، هولابه، پلاسر تره، مرغ ترش، بادمجان کباب، چغرمه و دوآب اشاره کرد. همچنین باید به شیرینی ها و نان های محلی همچون قطاب، کلاس، کشتا و کلن اشاره کرد. تولید چای و مرکبات نیز از عمده فعالیت کشاورزی ساکنین روستا می باشد.

-2 اقامتگاه بومگردی مهر رامسر

اقامتگاه بومگردی مهر با مساحت عرصه حدود ۲۰۰۰ متر، شامل ۳ واحد بنا، یک بنای اصلی با متراژ ۱۲۰ متر مربع (یک طبقه روی همکف) دارای دو خواب و یک سالن و یک انبار و حمام و سرویس بهداشتی در طبقه همکف می باشد. گفتنی است انبار طبقه همکف قابلیت تبدیل به غرفه صنایع دستی یا یک واحد اقامتی مجزا را دارا می باشد.

در محوطه اقامتگاه دو بنای دیگر نیز موجود می باشد که اولی آشپزخانه مجموعه با مساحت ۲۰ متر مربع و دیگری بنایی است (با مساحت ۳۵ متر مربع) که به منظور ایجاد سالن شربت خانه و محل عرضه صنایع دستی در آینده در نظر گرفته شده است. باغچه سبزی، باغ مرکبات، مرغدانی، تنور پخت نان و طویله احشام نیز از دیگر سازه های موجود در محوطه اقامتگاه می باشند. اقامتگاه دارای برق، آب لوله کشی می باشد.

خدمات شامل تورهای طبیعت گردی و جنگل پیمایی، آرامش درمانی و یوگا در طبیعت، شرکت در فعالیت های روستایی (چیدن میوه، شرکت در فعالیت های باغبانی و دامداری، پخت نان محلی، نگهداری از حیوانات و …. )، انجام بازی های بومی و محلی، تجربه خوراک محلی و مشارکت در طبخ و یادگیری شیوه تهیه آن و ….

 

-3 اقامتگاه بومگردی مهر رامسر

-4 اقامتگاه بومگردی مهر رامسر

-5 اقامتگاه بومگردی مهر رامسر

-6 اقامتگاه بومگردی مهر رامسر

 اقامتگاه بومگردی مهر رامسر

1 اقامتگاه بومگردی مهر رامسر

           
 

نظر کاربران :

  • فرانک

    عالی بود. یک سفر فراموش نشدنی رو ساخت. بکر و زیبا. البته جاده ش کمی خطرناک بود واسه رانندگی

    ۶ آذر, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • سفریتو

    معماری این اقامتگاه این چقدر شیک و زیبا هستش که اصلا فکر نمیکنی یه اقامتگاه باشه حس میکنی وارد یک محل تاریخی شدی

    ۱ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *