جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اقامتگاه بومگردی قیصرپور

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ بهمن ۱۳۹۷

اقامتگاه بومگردی قیصرپور در نزدیکی های یکی از مراکز تاریخی خراسان رضوی یعنی شهر گناباد روستای ریاب قرار دارد. این روستا که این روزها تمرکز ویژه ای بر جذب گردشگر دارد حال و هوای متفاوتی نسبت به سایر روستاهای دور و اطراف دارد . پیشتر راجع به اقامتگاه بوم گردی قوامیه نوشتیم که اولین اقامتگاه بوم گردی خراسان است.اقامتگاه بومگردی قیصرپور هم در نزدیکی های خانه سنتی علیپور قرار دارد و مثل آن خانه، پذیرای میهمانان و زائرین حرم امام رضا علیه السلام است. روستای ریاب فقط و فقط یک خیابان اصلی دارد با دو کوچه . اما مردمانی باصفا و پر شور و شوق دارد که شغل اصلی شان کشاورزی است. اگر به ریاب آمدید فراموش نکنید از محصولات آن که میوه های خوشمزه ای مثل زرد آلو، انار و انگور و محصولات دامی مثل شیر، پنیر و گوشت اعلا ‏ است در کوله بار سوغات سفر خود جای دهید. اگر اهل گشت و گذار هم باشید می توانید با کمی گشت در روستا از عمارت باغ گلشن و آرامگاه ابومنصور دیدن کنید و یا کمی سختی راه را به خود هموار کنید و تا گناباد بروید تا از قنات قصبه گناباد که ثبت ملی شده بازدید کنید.
در روستای تاریخی ریاب در منطقه گناباد خانه ای قدیمی در دل باغی هزار و پانصد متری قرار دارد که در سال ۹۶ پس از چندی بازسازی به مکانی امن و زیبا برای استراحت مسافرین تبدیل شده است. خانه قیصرپور دو قسمت دارد که یکی ۹ باب اتاق با ظرفیت های ۵ تا ۱۰ نفر دارد و قسمت دیگر که برای صرف غذاست یک اشپزخانه و دوباب اتاق دارد . این خانه برنامه های جالبی برای میهمانانش در نظر گرفته است مانند یادگیری موسیقی محلی دف و دوتار و رقص چوب . سرو غذاهای محلی خوشمزه دستپخت بانوان خانه از قسمت های خوشمزه اقامت در بوم گردی قیصرپور است.

آدرس اقامتگاه بومگردی قیصرپور ریاب (قیصر پور) : خراسان رضوی-گناباد- روستایی تاریخی ریاب-کوچه جنب نخل

 اقامتگاه بومگردی قیصرپور ریاب (قیصر پور) اقامتگاه بومگردی قیصرپور

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    منطقه قشنگیه حتما جزو برنامهاتون برای سفر باشه برخورد پرسنلشون عالی بود غذاهاشونم نگم براتون خیلی خوشمزه بود .حتما ی بار دیگه باید برم

    ۹ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *