جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اقامتگاه بومگردی رویای کویر

تاریخ بروزرسانی :
۵ اسفند ۱۳۹۷

اقامتگاه بومگردی رویای کویر در روستای تاریخی بیابانک از توابع شهرستان سرخه استان سمنان واقع شده است. روستای بیابانک ‌بدلیل قرارگیری بر سر جاده مهم تجاری ابریشم و واقع بودن در حاشیه کویر سمنان علاوه بر قدمت دیرینه (بیش از ۴۰۰۰سال)، دارای بافتی متراکم بامصالح خشت وگل بوده و آثارتاریخی ومعماری حایزاهمیت و زیادی همچون:آب انبار، قنات، یخچال، قلعه، تکیه، مسجد، امامزاده، ساباط وخانه هایی با معماری متنوع وزیبا را در خود جای داده است. خرابه‌های به جا مانده از مصلی ‌و مسجد جامع حکایت از اهمیت روستا در دوره‌های مختلف تاریخ دارد. خانه روستایی خانه کویر در بافت روستای زیبا و تاریخی بیابانک ودرکنار قلعه خندق(با ۸ برج بلند) قرار دارد. خانه روستایی رویای کویر با قدمت ۱۵۰ ساله(قاجاریه)، در زمینی به مساحت ۳۲۰ متر و زیر بنای ۱۵۰ متر مربع با مصالحی چون خشت خام و با معماری حیاط مرکزی بنا شده است. اقامتگاه سنتی رویای کویر دارای دوحیاط می باشد که یک حیاط با تخت های چوبی وکنده دیزاین گردیده ودارای منقل آتش می باشد (جهت چای آتشی ونشستن کنار آتش) و البته در هر دو حیاط حوضچه‌ایی برای طراوت بخشیدن به آب و هوای اقامتگاه به خوبی استفاده شده است. این خانه سنتی دارای ۴ اتاق اقامتی با ظرفیت های ۵ و ۶ نفره می‌باشد که می‌تواند در مجموع پذیرای ۲۰ گردشگر باشد. یک نکته مهم در مورد اقامتگاه این است که راه آهن سراسری تهران -مشهد از این روستا می‌گذرد و دارای ایستگاه میباشد. به دلیل قرار گرفتن روستای تاریخی بیابانک در حاشیه کویر مرکزی استفاده از خدمات گردشگری نظیر سافاری و شتر سواری محیا می‌باشد.

اقامتگاه بوم گردی رویای کویر در روستای بیابانک شهرستان سرخه ، استان سمنان واقع شده است که ۱۵۰ سال قدمت دارد. این روستا در کنار کویر مرکزی قرار دارد و به همین علت تفریحاتی همچون سافاری و شترسواری برای توریست ها فراهم شده است.

این بوم گردی به سبک خانه های کویری با دو حیاط مرکزی که در هر دو حیاط حوض کوچکی قرار دارد و در یکی از حیاط ها تخت هایی برای دورهمی های شبانه و دارای منقل آتش است (جهت چای آتشی ونشستن کنار آتش) و در هر دو حیاط حوضچه‌ایی برای طراوت بخشیدن به آب و هوای اقامتگاه وجود دارد، بنای این خانه کویری با خشت خام و گل ساخته شده است. اقامتگاه بوم گردی رویای کویر با دارا بودن ۴ اتاق ظرفیت پذیرایی از ۲۰ گردشگر را دارد.

روستای بیابانک ‌بدلیل قرارگیری بر سر جاده تجاری ابریشم و واقع بودن در حاشیه کویر سمنان دارای بافتی متراکم و آثار تاریخی و معماری زیادی همچون: آب انبار، قنات، یخچال، قلعه، تکیه، امامزاده، ساباط و خانه هایی با معماری متنوع و منحصر به فرد را در خود جای داده است.

شهرستان سرخه به علت موقعیت جغرافیای خود که از یک طرف به کوهستان و از طرف دیگر به دشت کویر می رسد، و دارای تعداد بسیار زیادی از جاذبه های طبیعی است.
از جمله جاذبه های گردشگری و ابنیه تاریخی شهرستان سرخه که میتوانید با اقامت در این اقامتگاه به بازدید از آنها بپردازید:

غار مغار افتر

این غار یکی از بزرگترین غارهای آهکی شهرستان سرخه است که در آن محصولات لبنی دامداران افتر نگهداری می شود. غار مغار افتر از گذشتگان دور به عنوان یخچال طبیعی برای حفظ محصولات دامی مورد استفاده بومیان این منطقه بوده است و در بین اهالی این منطقه به «مغار افتر» معروف است.

چشمه معدنی آبگرم

این چشمه در ۳۵ کیلومتری شمال شرقی شهر سرخه قرار دارد و دارای پنج چشمه است. این آبگرم دارای خواص درمانی است و آب آن از دسته آب های کاروره سولفاته کلسیک و گوگردی است و برای درمان بیماری های صفراوی، کلیه، نقرس، روماتیسم و درد مفاصل موثر است.

آب انبار و یخچال بیابانک

در ادامه مسیر با انتخاب مسیر دسترسی به روستای بیابانک در ۷ کیلومتری جنوب شهر سرخه، می توانید از آرامگاه دو عارف نامی استان بازدید کنید، همچنین قبل از آن و در روستای بیابانک می توانید از آب انبار و یخچال بیابانک دیدن کنید.

کاروانسرای لاسجرد

روستای لاسجرد با قدمتی چهار هزار ساله در ۱۵ کیلومتری غرب مرکز شهرستان سرخه واقع شده است. کاروانسرای لاسجرد از جمله جاذبه های دیدنی های لاسجرد است که در کنار جاده قرار دارد این کاروانسرا از نوع کاروانسراهای دو ایوانی و دارای حیاطی وسیع با ۲۴ حجره است. بازدید از این کاروانسرا در ایام نوروز همه روزه امکان پذیر است.
در بازدید از این کاروانسرا می توانید از خرید صنایع دستی این استان نیز لذت ببرید. آستان مقدس امام زادگان سیدرضا(ع) و سید علی اکبر(ع) لاسجرد نیز از جاذبه های اطراف این کاروانسرا است که نوادگان امام موسی بن جعفر(ع) می باشند.

خانه ساسانی

در روستای لاسجرد از خانه ساسانی که به خانه بادگیر لاسجرد معروف است نیز می توانید دیدن کنید. این خانه در دوره قاجاریه ساخته شده و دارای یک حیاط زیبا ، آب انبار، اندرونی، بیرونی و هشتی است.

آدرس :مشهد ۲۰ کیلومتری مرکز استان سمنان – ۵ کیلومتری جنوب سرخه – روستای تاریخی بیابانک
تلفن :۰۹۱۲۱۳۱۳۶۰۸

ImageGallery (1) 1 0 اقامتگاه بومگردی رویای کویر

ImageGallery (2) 1 2 اقامتگاه بومگردی رویای کویر

ImageResizeTS (1) 1 1 اقامتگاه بومگردی رویای کویر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *