جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اقامتگاه بومگردی خانه سنتی قشقایی

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ بهمن ۱۳۹۷

اقامتگاه بوم گردی خانه سنتی قشقایی در بافت قدیمی شهر یزد قرار دارد. این مجموعه سنتی که در نزدیکی میدان امیر چخماق یزد جای گرفته با دیوارهایی از جنس خشت خام و معماری حیاط مرکزی، شما را با سبک خانه های یزدی آشنا می کند. خانه قشقایی تلفیقی از هنر معماری سنتی ایرانی و دستبافتهای بی نظیر عشایر قشقایی هست تا مسافران هرچه بهتر با سبک زندگی قشقایی، آشنا شوند. در حیاط این خانه عشایری یک ایوان بزرگ (شاه نشین) بنا شده تا با هدایت بادهای خنک شده بوسیله آب حوض به ایوان، تحمل گرمای تابستان برای مسافران لذت بخش شود. خانه عشایری یزد در زمینی به مساحت ۳۵۰ متر و زیر بنای ۳۰۰ متر مربع، دارای ۴ اتاق اقامتی با طراحی سنتی می باشد که ظرفیت پذیرایی از ۱۵ گردشگر را دارد. از جاذبه های نزدیک به اقامتگاه خانه سنتی قشقایی می توان به مجموعه امیر چخماق، مسجد جامع یزد، باغ دولت آباد و آتشکده زرتشتیان اشاره کرد.
در خانه قشقایی یک حیاط مرکزی با اتاق های دورتارش وجود دارد که همگی با المان های سنتی ایرانی و قشقایی تزیین شده اند امیر چخماق، مسجد جامع یزد، باغ دولت آباد و آتشکده زرتشتیان از جمله مکان هایی هستند که میتوانید برای رسیدن به آنها از اقامتگاه پیاده روی کنید و نیازی به همراه بردن ماشین ندارید. خانه قشقایی یک ایوان بزرگ دارد که بسیار مناسب برای دورهمی های خانوادگی و گپ و گفت های دوستانه است .
اقامتگاه بوم گردی قشقایی یزد در خیابان امام خمینی و در کوچه بالا واقع شده است. این اقامتگاه ظرفیت پذیرش ۱۵الی ۲۰ نفر را داراست. این خانه سنتی قصد معرفی فرهنگ ایل قشقایی را دارد.

اطلاعات مهم دیگر :
پذیرش خانم تنها فقط با ارائه مدارک شناسایی معتبر امکان پذیر است.
پذیرش صیغه نامه معتبر با مهر برجسته امکان پذیر است.
به دلیل حفظ معماری سنتی و القاء حسی نوستالژیک، اتاق های اقامتگاه بوم گردی خونه قشقایی فاقد تخت، حمام و سرویس بهداشتی هستند.
برای آسایش هرچه بیشتر مهمانان، حمام و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی به صورت عمومی در محوطه اقامتگاه تعبیه شده است.
شایان ذکر است اتاق های این مجموعه نیز فاقد یخچال و تلویزیون هستند.
یخچال به صورت عمومی در آشپزخانه اقامتگاه وجود دارد که در صورت هماهنگی قبلی با پرسنل این مجموعه، امکان استفاده از آن برای گردشگران فراهم شده است.
افراد سالمند و خانواده هایی که کودک خردسال به همراه دارند توجه نمایند که اقامتگاه بوم گردی قشقایی در قسمت ورودی اتاق ها دارای تعدادی پله می باشد.

آدرس اقامتگاه بومگردی خانه سنتی قشقایی:یزد – خیابان امام – فرعی ۴ (کوچه بالا) – کوچه شهید قیاسی – پلاک ۵

ImageResizeTS 3 اقامتگاه بومگردی خانه سنتی قشقایی

ImageGallery 2 اقامتگاه بومگردی خانه سنتی قشقایی

 بوم گردی خانه سنتی قشقایی 540532 همگردی 1 اقامتگاه بومگردی خانه سنتی قشقایی

images 0 اقامتگاه بومگردی خانه سنتی قشقایی

اقامتگاه بومگردی خانه سنتی قشقایی اقامتگاه بومگردی خانه سنتی قشقایی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *