جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ارومیه به عنوان شهر بین‌الملل سال ۲۰۲۰ انتخاب شد

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ فروردین ۱۳۹۷

شهردار کلانشهر ارومیه گفت: ارومیه به عنوان شهر بین‌الملل و پایتخت گردشگری ایران در سال ۲۰۲۰ انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حضرت پور در این خصوص با بیان اینکه این انتخاب براساس مصوبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور صورت گرفت افزود: تکمیل زیر ساخت ها در بخش های گردشگری، حمل و نقل و کشاورزی در ۲ سال باقی مانده مهمترین اهداف ما خواهد بود.

وی از اختصاص ۱۰ درصد از اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی دربخش عمران شهرداری ارومیه برای تکمیل زیر ساخت ها خبرداد و گفت: با کمک ارگانها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی به استقبال این رویداد مهم می رویم.

شهردار ارومیه تکمیل زیر ساخت های گردشگری از جمله احداث راه های دسترسی، احداث مجتمعهای اقامتی و تفریحی در کنار جاذبه های مهم گردشگری، احداث بزرگترین شهر بازی غرب کشور در چی چست و تکمیل و به روز کردن اماکن اقامتی در داخل شهر را از مهمترین برنامه ها در حوزه گردشگری عنوان و افزود: افزایش مدت اقامت گردشگران در استان و بالا بردن درآمدهای گردشگری از مهمترین اهداف در این بخش است.

uromie ارومیه به عنوان شهر بین‌الملل سال ۲۰۲۰ انتخاب شد

حضرت پور با بیان اینکه حمل و نقل یکی از مهمترین عوامل جذب گردشگر است خاطرنشان کرد: بهره برداری از خط راه آهن مراغه به ارومیه در اردبیهشت امسال، توسعه فرودگاه بین المللی ارومیه، آغاز عملیات اجرایی احداث قطار شهری و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری از برنامه های عملیاتی این حوزه است.

شهردار کلانشهر ارومیه از کشاورزی به عنوان مهمترین ظرفیت اقتصادی استان نام بردو گفت: ساخت پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در دست اجراست.

وی با بیان اینکه انتخاب ارومیه به عنوان پایتخت گردشگری یک ظرفیت مهم برای اقتصاد آذربایجان غربی است تصریح کرد: هدف فقط ارومیه نیست و در این طرح کل استان مقصد گردشگری خواهد بود و برنامه ها در سطح استانی اجرا خواهند شد.

حضرت پور تنوع قومیت، نژاد، زبان و مذهب را از مهمترین دلایل انتخاب ارومیه به عنوان مقصد گردشگری ۲۰۲۰ دانست و اضافه کرد: سال ۲۰۲۰ سال نشان دادن اتحاد وهمدلی مردم آدربایجان غربی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد