رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ مرداد ۱۳۹۶

آیا ممکن است گردشگران مفقود حادثه دز زنده باشند؟

لینک این مطلب کپی شد!

بعدازظهر پنج‌شنبه هفته گذشته (۲۹تیرماه) ۲۰ گردشگر که در قالب یک تور گردشگری غیرمجاز به دزفول رفته‌ بودند حین عبور از رودخانه دز دچار حادثه می‌شوند. با وجود جستجوهای شبانه‌روزی، سرنوشت سه گردشگر مفقود همچنان نامعلوم است.

در ربطه با احتمال زنده بودن این سه گردشگر گمانه‌زنی‌های بسیاری انجام و با توجه به احتمال گرفتار شدن مفقودان در میان تونل‌ها و غارهای دره‌های کول خرسان، تخمین‌هایی در خصوص مدت زمان زنده ‌ماندن این افراد در شرایط عدم دسترسی به آب و غذا زده مطرح شده است.

دکتر یوسف پریدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، در خصوص احتمال زنده ‌ماندن سه گردشگر مفقود حادثه دز در شرایط عدم دسترسی به آب و غذا، ‌اظهار کرد: تمام اعداد و ارقامی که پس از حادثه دز درباره زنده ماندن یا مرگ گردشگران مفقود حادثه ارائه می‌شود، غیرعلمی است.

وی افزود: در شرایط عدم دسترسی به آب و غذا، افراد حتی اگر تحرکی نداشته باشند، مدت زمان زیادی دوام نخواهند آورد. به طور کلی در صورت نداشتن هیچ‌گونه تحرکی، بدن انسان به طور غیرارادی روزانه یک لیتر آب به علت تنفس و ادرار از دست می‌دهد.

پریدار ادامه داد: مدت زمان زنده مانده یک فرد بدون آب و غذا بستگی به شرایط محیطی نظیر درجه حرارت نیز دارد. در این شرایط دماهای پایین‌تر شانس زنده ماندن بیشتری نسبت به دماهای بالاتر به فرد می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: در شرایط عدم دسترسی به غذا، در صورت مصرف مایعات شاید ذخایر بدن فرد بتواند تا چند هفته کفاف دهد و فرد را زنده نگه دارد. البته مواردی هم داشته‌ایم که یک فرد بدون غذا تا ۳۰ روز زنده مانده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به گذشت شش روز از حادثه دز بیان کرد: در رابطه با گردشگران مفقود حادثه دز اگر این افراد غرق نشده باشند، در صورتی که مصرف مایعات داشته باشند شانس زنده ماندن بیشتری دارند.

پریدار عنوان کرد: همه اعداد و ارقامی که در رابطه با احتمال زنده ماندن گردشگران مفقود حادثه دز ارائه می‌شود غیرعلمی و کارشناسی نشده است. باید عملیات جستجوی این گردشگران ادامه یابد و همچنان تلاش‌ها استمرار داشته باشد.

 آیا ممکن است گردشگران مفقود حادثه دز زنده باشند؟

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *