جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آنچه می‌بایست قبل از پرواز بدانید!

تاریخ بروزرسانی :
۸ فروردین ۱۳۹۶

سفر با هواپیما اگرچه راحت، سریع و ایمن است اما مقدمات و قوانین خاص خود را دارد. فرقی نمی‌کند شما مسافر همیشگی این غول های آهنین هستید یا بار اولی است که سوار هواپیما می‌شوید؛ در هر حال نکاتی هست که می‌بایست آنها را رعایت نمائید.

airplane21 آنچه می‌بایست قبل از پرواز بدانید!

– رزرو و خرید بلیط هواپیما، اگر قرار است توسط شخص شما و از طریق سامانه های آنلاین فروش بلیط هواپیما صورت گیرد، نیازمند اطلاعات شخصی، کارت بانکی متصل به شبکه شتاب و رمز دوم (رمز اینترنتی) است و اگر قرار است یک متصدی فروش بلیط در یک آژانس مسافرتی، بلیط هواپیما شما را خریداری نماید، می‌بایست کارت شناسایی و سایر اطلاعات مور نیاز را در اختیارش قرار دهید. پس از صدور بلیط هواپیما نیز باید اطلاعات پروازتان را چک نمائید و از صحت آنها اطمینان حاصل کنید. همچنین فراموش نکنید برای سوار شدن به هواپیما، علاوه بر بلیط هواپیما می‌بایست کارت شناسایی معتبر نیز به همراه داشته باشید.

– یک ساعت قبل از زمان درج شده بر روی بلیط هواپیما خود، در فرودگاه حاضر شوید چرا که برنامه هیچ پروازی برای مسافری که تاخیر دارد، به تعویق نمی‌افتد. علاوه براین، قوانین به شرکت های هواپیمایی اجازه می‌دهد، تنها بلیط هواپیمای مسافرانی که یک ساعت پیش از پرواز، در فرودگاه حضور نداشته باشند را واگذار نمایند.

– برای انصراف از پرواز، زمان معینی وجود دارد که ممکن است بسته به اینکه بلیط چارتر یا سیستمی هواپیما خود را از کدام شرکت هواپیمایی تهیه نموده اید، متفاوت باشد. پس اگر به هر دلیلی قصد انصراف از پرواز خود را دارید، در زمان مقرر به دفتر مسافرتی مربوطه مراجعه و نسبت به لغو و استرداد بلیط هواپیما خود اقدام نمائید. در سامانه های آنلاین فروش بلیط هواپیما نظیر قاصدک ۲۴، می‌توانید پس از اعلام درخواست به تیم پشتیبانی این مجموعه و پس از کسر جریمه مرتبط با شرکت های هواپیمایی در بلیط های سیستمی و طبق قوانین چارترکننده در بلیط های چارتری، باقی مبلغ پرداختی خود را دریافت نمائید. همچنین در این سایت تمامی مراحل خرید و استرداد، بدون نیاز به منابع گوناگون و تنها در یک سایت به انجام می‌رسد که خود نکته حائز اهمیتی در انتخاب یک سامانه اینترنتی خرید بلیط هواپیماست.

– شما تنها مجاز به حمل اشیاء خاصی به داخل کابین هواپیما هستید و باقی وسایل خود را می‌بایست به قسمت بار و جامه دان هواپیما تحویل دهید. فراموش نکنید مسئولیت بار و محتوای هر بسته ای که همراهتان است با شماست پس از قبول بار و چمدان سایر مسافران شدیداً خودداری نمائید. کیف دستی زنانه، غذای کودک، پالتو، شال، عصا یا چتر، صندلی چرخدار بیمار، دوربین عکاسی یا شکاری و کتاب و مجلات در حجم مناسب برخی از اشیایی هستند که مجاز به حمل آنها به کابین پرواز هستید.

نکاتی نیز وجود دارد که به شما در سپری نمودن ساعات لذت بخش تری در پرواز کمک می‌کند. به طور مثال در پروازهای طولانی، اگر دچار ضعف و سرگیجه شدید، می‌بایست به وفور آب بنوشید و از خوردن غذا در حجم بالا خودداری نمائید. اگر ضعف شما شدت یافت می‌توانید از شکلات یا نوشابه استفاده کنید و سر خود را رو به پائین به جایی تکیه دهید. برای جلوگیری از لخته شدن خون در پاها، می‌توانید در طول پرواز و با هماهنگی با مهمانداران، اندک زمانی در راهروی هواپیما قدم بزنید. جوئیدن یک آدامس و یا یک شکلات کوچک در هنگام لندیگ و تیک آف هواپیما، نیز می‌تواند در جلوگیری از گرفتگی و درد گوش موثر باشد. فراموش نکنید پرسنل پرواز برای مواقع اضطراری، آموزش های لازم را دیده اند پس اگر به کمک نیاز دارید حتما مهماندار را در جریان بگذارید.

در پایان قابل ذکر است که سامانه خرید آنلاین بلیط هواپیما قاصدک ۲۴ در تمامی شبکه های اجتماعی همراه دوستداران سفر با هواپیما و گردشگری است تا علاقمندان بتوانند به سادگی هرچه تمامتر به مجموعه ای کامل و تخصصی از مطالب مرتبط با صنعت هوانوردی و توریسم دسترسی پیدا کنند. رسالت ما تضمین سریعترین، آسانترین و ارزانترین راه ها برای سفر است، که با همراهی شما تسریع می‌گردد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد