جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آنتونی بوردین از ایران می‌گوید

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ آبان ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۸/۱۶ –
خبرگزاری میر اث فرهنگی ـ بین‌الملل ـ سراشپز مشهور و مورد تحسین جهانی آنتونی بوردین با هدف فیلمبرداری بخشی از گزارش ونمایش مسافرتی خودش اخیرا به ایران سرزمینی که در هاله‌ای از ترس و ابهام فرورفته، سفر کرده است.

وی در گفتگو با سی ان ان گفته است: «ایران برای من واقعا سرزمینی متفاوت از چیزی بود که انتظار داشتم یا می‌توانستم تصور کنم.» وی در بخشی از نمایش تلوریونی سفر خود به نام “ناشناخته های جهان” ایران را فوق‌العاده ، گیج کننده، الهام‌بخش و گاه تاثر برانگیز توصیف کرد که از آنچه که تصور می‌کرد بشدت متفاوت بوده است.

او می‌گوید: «چند روز کامل که درایران گذرانده تنها صرف شکستن تصویر و تصوری شده است که سال‌ها توسط رسانه‌های جهانی یا روابط مناقشه برانگیز طولانی میان ایران و آمریکا، در ذهنش شکل گرفته بود.»

او به یاد می‌آورد که: «بعنوان یک شهروند امریکایی خودش و همراهانش هنگام راه رفتن در خیابان‌های ایران مورد استقبال گرم رهگذران قرار گرفتیم و تمامی رهگذران ناشناس هربار از ما سوال می‌کردند که اهل کجا هستید؟ امریکا. آیا تابحال غذای ایرانی را امتحان کرده‌اید؟ متشکریم که به اینجا سفر کرده‌اید.»

او یاد آور شد که در تمام مدت سفرش به نقاط مختلف جهان موارد اندکی به یاد دارد که تا این حد از سوی مردم محلی به عنوان یک ناشناس مورد محبت و احترام قرار گرفته باشد. او می‌گوید که قبلا درباره میهمان نوازی ایرانیان شنیده بود اما هرگز تا این حد تصور نمی‌کرد که به هرجایی که برود با چنین رفتار گرمی روبرو شود.

“آنتونی بوردین “در روایت تجربه سفرش به ایران ، از عصر روزی صبحت می‌کند که با افراد تیمش برای جشن تولد تهیه کننده‌اش به یکی از رستوران‌های محلی رفتند و در کنار خانواده‌های حاضر در رستوران مشغول صرف غذا و گوش دادن به موسیقی ایرانی شدند. ظاهرا کسی متوجه این مطلب شد که تولد یکی از افراد تیم است و ناگهان تمام حاضران دررستوران یک صدا با خواندن جمله” تولد مبارک” و با آوردن کیک تولد از آن‌ها پذیرایی کردند. بوردین از این همه تفاوت میان آنچه که از قبل در باره ایران باور داشت و این اتفاق که تمامی حاضران دریک رستوران تولد یک غریبه را جشن بگیرند، یکه خورده بود.

بوردین در گزارش خود تنها به رستوران‌های عادی و مرسوم اکتفا نکرده و به سراغ شناخت و فهم ویژگی‌های غذای ایرانی نیز رفته است که توسط ایرانی‌هایی تهیه شده که او را به خانه‌های خود دعوت کرده بودند.

دربخشی از همین گزارش بوردین، که در خانه یکی از ایرانیان و هنگام پخت غذا تهیه شده، او گفته ایران سرزمین تضادهای جالب و گیج کننده‌ای است.

IMAGE635507975477888024 آنتونی بوردین از ایران می‌گوید

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *