رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

آمارگیری ورود و خروج مسافران دقیق نیست

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱۰ – مشهد – ایرنا – رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ساز و کار آمارگیری ورود و خروج مسافران در کشور دقیق، اصولی و بر مبنای واقعیت نیست.

ˈمسعود سلطانی فرˈ روز شنبه در حاشیه نشست تخصصی ستاد کشوری هماهنگی سفر در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: ساز و کار آمارگیری از ورود مسافران و شمارش خودروهای ورودی و افراد وارد شده به هر شهر با توجه به اینکه در سفرهای زمینی خودروها حداقل از یک تا دو شهر برای رسیدن به مقصد سفر می گذرند امری بر خلاف واقعیت و اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه ملاک اصلی در ارائه آمار ورودی مسافر هر استان باید اقامت باشد گفت: جمع بندی آمار اقامت در واحدهای رسمی امری امکانپذیر است اما بخش زیادی از مسافران اقدام به اقامت در منازل دوستان و آشنایان یا خانه های شخصی می کنند که همین امر با توجه به فقدان ساماندهی این خانه ها در کشور به صورت کامل، آمارگیری را قدری با مشکل مواجه کرده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ۱۶۰ میلیون نفر سفر در نوروز پارسال آماری خلاف واقعیت است.

وی تاکید کرد: ساز و کارهای آمارگیری در کشور باید اصلاح شود.

سلطانی فر در ادامه با اشاره به ناکارآمد بودن ˈطرح ملی سفر کارتˈ و اجرای ناموفق آن در کشور اظهارداشت: در بررسی دقیق انجام شده در خصوص طرح ملی سفر کارت مشخص شد که بسیاری از دارندگان این کارتها حتی موفق به دریافت یک درصد از تخفیفات هم نشده اند بعلاوه اینکه حرمت آنها هم زیرسوال رفته است.

وی گفت: هماهنگی خیلی خوبی بین دستگاهها انجام نشده ضمن اینکه اجرای این طرح به هیچوجه برنامه موثر و موفقی نبوده است لذا به تداوم اجرای آن اعتقاد نداریم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در تلاش هستیم تا در مورد تخصیص سهمیه بنزین نوروزی با توجه به ذخایر و امکانات تصمیم دقیق و مطلوبی برای مردم گرفته شود.

وی در ادامه یکی از مهمترین سیاستهای اجرایی سازمان مراث فرهنگی را ساماندهی منازل شخصی در شهرهای مسافرپذیر اعلام کرد.

سلطانی فر گفت: پتانسیل خوبی در این زمینه در سطح کشور وجود دارد بطوری که در برخی استانها مانند استانهای شمالی، اصفهان و خراسان رضوی فعالیت این خانه ها بسیار زیاد می باشد لذا باساماندهی و کیفی سازی خدمات این واحدها می توان خدمتی به مسافران ارائه کرد.

وی در ادامه در خصوص ثبت جهانی ˈتوسˈ اظهارداشت: روند ثبت جهانی این اثر تاریخی ملی با مشکلات متعددی از جمله تعرض به حریم، ضرورت انتقال دکلهای فشار قوی برق و سایر مسائل مواجه است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: همین وضعیت موجب بوجود آمدن شرایطی شد که برای پذیرش یونسکو نیازمند هزینه کردن چند هزار میلیارد تومان در این مجموعه هستیم.

وی گفت: از مجموع عرصه ۳۵۰ هکتاری شهر توس تنها حدود ۵۰ هکتار در تصرف میراث فرهنگی است و برای تملک بقیه آن نیازمند اعتبار زیادی هستیم ضمن اینکه جا به جایی دکلهای فشار قوی برق تنها نیازمند حداقل ۲۵ میلیارد تومان است.

سلطانی فر افزود: در پی نظر مثبت رهبر معظم انقلاب نسبت به شهر تاریخی توس در سال ۱۳۷۴ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی شورای احیاء شهر تاریخی توس تشکیل شد.

وی گفت: متاسفانه در طول ۱۸ سال گذشته این شورا تنها یک نشست داشته اما معتقدیم تنها راه برون رفت این اثر تاریخی از مشکلات موجود فعال شدن همین شورا است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در مورد پروژه موزه بزرگ خراسان گفت: این موزه برای سازمان میراث فرهنگی از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است لذا با تامین اعتبار برای تکمیل آن امیدواریم در نیمه نخست سال آینده شاهد بهره برداری از موزه بزرگ خراسان در مشهد باشیم.
81066638-5536190 آمارگیری ورود و خروج مسافران دقیق نیست

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *