رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ مهر ۱۳۹۲

آلوده ترین مکان ها در یک مسافرت

لینک این مطلب کپی شد!

از میز هواپیما گرفته تا روتختی های هتل، میکروب های مضر در همه جا حضور دارند. اما با کمی اطلاعات، رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ژل های ضدعفونی کننده می توانید خود را از آسیب باکتری ها در طول سفر دور نگهدارید.

کنترل از راه دور اتاق هتل

شاید خدمه هتل، دستشویی ها را ضدعفونی و میزهای کنار تخت را تمیز کنند و برق بیندازند اما به ندرت پیش می آید که ریموت کنترل تلویزیون های داخل اتاق را تمیز کنند. بر اساس یافته های علمی میکروب شناسان، ریموت کنترل های داخل هتل ها محل تجمع باکتری های بیشماری هستند. این خبر باعث نگرانی شما شد؟ یکی از راهکارهای عدم استفاده از این وسیله آلوده، نصب نرم افزار LodgeNet و استفاده از گوشی هوشمند خود به جای کنترل تلویزیون است.

دستشویی هواپیما

شاید دستشویی هواپیما بسیار کوچک باشد اما میکروب های بیشماری در این محل تجمع دارند. چون فضا کوچک است همه آلودگی ها می تواند به راحتی به همه جای دستشویی، حتی سینک آن تراوش کنند. مسافرین شلخته ای که سینک را خیس رها می کنند و بیرون می آیند، در واقع فضا را برای رشد باکتری مهیا می کنند. بهترین کار این است که دست های خود را بشویید و با دستمال کاغذی در دستشویی را باز کنید و هنگامی که به صندلی خود بازمی گردید، از ژل ضدعفونی کننده استفاده کنید.

میز تاشو هواپیما

ما از این میزهای تاشوی صندلی های هواپیما برای تعویض پوشک نوزادان، قرار دادن کیسه تهوع و دستمال های کثیف استفاده می کنیم. در هواپیماهایی که پروازهای پشت سر هم دارند، این میزها در هر پرواز تمیز و ضدعفونی نمی شوند. در سفر بعدی خود این مساله را در نظر داشته باشید و برای جلوگیری از دریافت باکتری های بیماری زا، یک دستمال تمیزکننده همراه خود داشته باشید و پیش از خوردن هر خوراکی، میز را ضدعفونی و تمیز کنید.

شیر آب سردکن

ترجیح می دهید از آب سردکن های عمومی برای نوشیدن آب استفاده کنید یا از توالت عمومی؟ جالب است بدانید، شیر آب سردکن های عمومی به مراتب میکروب و باکتری بیشتری دارد. یافته های علمی جدید نشان داده اند، شیرهای آب سردکن ها عمومی مملو از باکتری های بیماری زا و آلوده ترین مکان ها هستند. کمی فکر کنید: دستشویی های عمومی چندین بار در طول روز تمیز می شوند اما آخرین باری که مشاهده کرده اید آب سردکن ها تمیز می شوند، چه زمانی بوده است؟ از این به بعد حواستان به آب سردکن ها باشد و بهتر است برای نوشیدن آب، یک بطری آب خریداری کنید.

بالشت و پتو

آیا هنگام سفر از اینکه به شما پتو یا بالشت رایگان می دهند، خوشحال می شوید؟ نباید خوشحال باشید، مخصوصا ااگر این وسایل داخل کیسه پلاستیکی نیستند. این بالشت و پتوها در طول پروازهای پشت سر هم یک هواپیما تمیز و ضدعفونی نمی شوند. تصور کنید مسافر قبلی بیمار بوده یا از این بالشت و پتوها به جای دستمال موقت خود استفاده کرده است. بهتر است از این به بعد بالشت و پتوی مسافرتی خود را همراه داشته باشید.

روتختی های هتل

قبل از پرت کردن خود روی تخت هتل، کمی فکر کنید. روتختی های سنگین هتل ها، اصولا خیلی زود به زود شسته نمی شوند. بیشتر هتل ها، با تعویض مسافرین فقط ملافه های تخت را عوض می کنند و روتختی ها را تغییر نمی دهند. روتختی بهترین بستر برای رشد ساس هاست. به شما توصیه می کنیم، روتختی ها را روی زمین بیندازید و فقط از ملافه های تمیز و شسته شده استفاده کنید.

کیسه های کاغذی هواپیما

بیشتر مسافرین، پوست میوه، پوست تخمه، پوشک نوزادان، دستمال کاغذی های کثیف و … را داخل کیسه صندلی های هواپیما می اندازند. جای این کیسه ها به طور مرتب و درست تمیز نمی شود به همین دلیل، به شما توصیه می کنیم چیزی را داخل این کیسه ها قرار ندهید. این کار مثل این است که وسایل خود را داخل سطل زباله عمومی گذاشته اید.

پریزهای برق هتل

چه چیزی است در اتاق هتل که همه آن را لمس می کنند اما هیچ کس آن را تمیز نمی کند؟ پریزهای برق؛ که مملو از باکتری های بیماری زا هستند. نخستین کاری که مردم هنگام ورود به اتاق هتل می کنند، روشن کردن کلید برق است. اصولا دست های آنها در هواپیما یا قطار آلوده شده است و حتی اگر دستان خود را بشویند نیز با این پریزهای آلوده در تماس هستند. محققان دانشگاه هوستون اعلام کرده اند، آلوده ترین سطح داخل اتاق های هتل، پریزهای برق است و حاوی مقادیر بسیاری باکتری مضر است.

کیوسک های لمسی فروش بلیط

کیوسک های ارائه بلیط در ایستگاه های قطار و فرودگاه ها به صرفه جویی وقت مسافران کمک شایانی می کنند. اما متاسفانه این دستگاه ها به هیچ عنوان بهداشتی نیستند و حجم زیادی میکروب روی آنها وجود دارد. در تحقیقاتی که شرکت وابسته به ABC روی دستگاه های لمسی ارائه بلیط در آمریکا انجام داد، مشخص شد این نمایشگرها در هر وجب، ۳۷۰۰ کلونی باکتری دارند. برای پیشگیری از آلوده شدن به این میکروب ها، حتما پس از استفاده از این دستگاه ها دستان خود را بشویید یا با ژل های تمیزکننده پاک کنید.

میله های عرشه کشتی های تفریحی

کشتی های تفریحی بهترین مکان برای رشد و تکثیر باکتری ها هستند. میله های کنار عرشه را می توان آلوده ترین مکان کشتی دانست. در طول روز هزاران نفر این میله را با دست می گیرند. اگر برای حفظ تعادل خود روی کشتی مجبور به گرفتن این میله ها هستید، حتما دستان خود را پس از آن بشویید و ضدعفونی کنید.
f1375058779 آلوده ترین مکان ها در یک مسافرت

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *