رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار لونک (۲)

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ خرداد ۱۳۹۶

آبشار لونک در جاده سیاهکل – دیلمان یکی از جاذبه های طبیعی است که گردشگران می توانند در هیاهوی برخورد آب و صخره، تجربه ای از یک روز تابستانی خنک را داشته باشند.

آبشار بسیار زیبای لونک تنها یکی از هزاران جاذبه گردشگری شهرستان سیاهکل استان گیلان است که همه ساله مسافران زیادی برای تماشای آن به این منطقه مسافرت می کنند.

این آبشار در منطقه جنگلی کنار جاده کوهستانی سیاهکل به دیلمان پس از شهر سیاهکل قرار دارد و فاصله آن تا شهر سیاهکل حدود ۲۵ کیلومتر است.

این تنها یکی از آبشارهای کوچک و بزرگ این منطقه است که در فصل بهار و پاییز آب فراوانی دارد و در تابستان کم آب است، این منطقه علاقمندان خاص خود را دارد و زوج های جوان در روز عروسی خود به کنار این آبشار آمده و عکس های به یاد ماندنی می ‌گیرند.

علاقه به آب از دیرباز در ذات هر ایرانی موج می‌ زند.

آبشارها یکی از جلوه ‌های خاص عظمت الهی هستند که ناخودآگاه هر بیننده را به تحسین خالق متعال وادار می ‌کنند، علاقه به آب از دیرباز در ذات هر ایرانی موج می‌ زند و هر کجا که آب و آبشاری باشد میعادگاه عاشقان طبیعت خواهد شد.

استان‌ گیلان آبشارهای‌ کوچک‌ و بزرگ‌ متعددی‌ را در خود جا داده و اقلیمی‌ مساعد و هوایی‌ دلپذیر به‌ ویژه‌ در فصول‌ بهار و تابستان‌ دارند، اهم‌ این‌ آبشارها شامل لونک، لاتون، دودوزن، باباولی، خرمکش، ماسوله، ویسادارو… است، آبشار‌های‌ فراوان‌ و بسیار زیبایی‌ گیلان همواره از عوامل‌ مهم‌ توسعه اکوتوریسم‌ این استان است.

آبشار لونک جلوه‌ ای‌ از طراوت‌، شادابی‌ و زیبایی‌ را به‌ نمایش‌ می ‌گذارد، این‌ آبشار در دل‌ جنگل‌ قرار دارد و تفرجگاهی‌ مهم‌ به‌ شمار می ‌رود، درپیرامون‌ این‌ آبشار علاوه‌ بر جریان‌ رودخانه ‌ها و چشمه ‌ها، زیبایی ‌های‌ طبیعی‌ منظره ‌ای‌ بدیع‌ پدید می ‌آورند که‌ دیدار از آن‌ را به‌ خاطره ‌ای ‌فراموش‌ نشدنی‌ تبدیل‌ می ‌کنند.
زیبایی‌ های آبشار لونک‌ ‌وصف ‌ناپذیر است

همچنین درختان سربه فلک کشیده راش، ممرز، توسکا، خرمندی، انجیری، رستنی ها گوناگون و گلهای رنگارنگ پیرامون‌ آبشارلونک و همچنین آب ‌و هوای‌ مساعد، زیبایی‌ و جذابیت‌ ویژه ‌ای‌ به‌ این‌ آبشار بخشیده‌ است، زیبایی‌ این‌ منطقه‌ در بهار و تابستان ‌وصف ‌ناپذیر است، وجود گونه‌ های‌ مختلف‌ پرندگان‌ و انواع‌ گلهای‌ زیبا پیرامون‌، آبشار لونک را به‌ یکی‌ از جاذبه‌ های ‌توریستی‌ مهم‌ استان‌ حتی ایران‌ تبدیل‌ کرده‌ است‌.

اطراف‌ آبشار فضای‌ مطلوب‌ و دل ‌انگیز است، این‌ آبشار یکی‌ از عجایب‌ و زیبایی ‌های‌ طبیعت‌ گیلان است، در فصل‌ بهار از سراسرکشور مردم‌ علاقمند برای‌ تفریح‌ به‌ سوی‌ این‌ آبشار روی‌ می ‌آورند.

آبشار لونک با مناظر طبیعی‌ پیرامون‌ درهم‌ آمیخته‌ و فضای ‌زیبایی‌ پدید آورده‌ است، درختان‌ کهنسال‌ پیرامون‌ آن را فراگرفته‌ اند، این آبشار در پیوند با عناصر زیبای‌ طبیعی‌ مانند دره‌، سبزه‌ زار و اقلیم‌ مناسب‌، فضای‌ بسیارفرحبخشی‌ را برای‌ گذران‌ اوقات‌ فراغت‌ فراهم‌ آورده ‌اند.

به هر حال اگر تماشای ریزش آب از کوه و صخره را دوست دارید، صدای خروش آبشاری پرآب در کوهسار را بشنوید، به سیاهکل در استان گیلان بروید و از آنجا پس از پشت سرگذاشتن مسیری ۲۵ کیلومتری به کنار آبشار لونک می ‌رسید.
آبشار پرشکوه لونک، آبنمای طبیعی چشم ‌نواز

چشم ‌اندازهای طبیعت رنگارنگ این منطقه در بهار و اوایل تابستان رویایی است اما در زمستان هم می‌ شود به کنار آبشار رفت و در خلوت سکوت، غرش آبشار را با تمام وجود شنید. اگر اهل گردشگری در طبیعت هستید حتما آبشار لونک را بینید، آبشار پرشکوه لونک، آبنمای طبیعی چشم ‌نوازی است.

آب و هوای لونک در بهار و تابستان مطبوع و روح‌ نواز است و گردشگران زیادی را جذب خود می ‌کند اما در زمستان هم مشتاقان طبیعت به تماشای آبشار می ‌شتابند.

نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: شهرستان سیاهکل زیبایی ‌های خیره ‌کننده ‌ای دارد، شاید یکی از جالب ‌ترین آنها همین آبشار باشد.

یوسف قاسمی افزود: همسایگی آبشار و کوه با درختان و همنوایی آنها با پرندگان، درختان و جانوران در محل، چشم‌ اندازی رویایی پدید آورده که تنها باید به آنجا رفت و این همه زیبایی را به چشم بصیرت و حیرت دید.

گردشگری بهترین و کم هزینه ترین نوع سرمایه گذاری در سیاهکل است

وی همچنین با بیان اینکه محور سیاهکل به دیلمان که حدود ۴۶ کیلومتر بوده و بهترین محل برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری است، افزود: گردشگری بهترین و کم هزینه ترین نوع سرمایه گذاری در شهرستان سیاهکل است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل گفت: بخش گردشگری این شهرستان دارای اهمیت و پتانسیل چشمگیری بوده و رونق روزافزون آن نیازمند توجه جدی مسئولان استانی و کشوری است.

وی ادامه داد: شهرستان سیاهکل اماکن تفریحی مهمی دارد که در صورت فراهم شدن زیرساختهای لازم می تواند گردشگران زیادی را در ایام سال به ویژه تابستان به این منطقه جذب کند.

بدین ترتیب لازمه جذب گردشگر در گیلان ایجاد فضاهای امن و با طراوت است متاسفانه اطراف آبشارزیبای لونک در شهرستان سیاهکل بر خلاف انتظار گردشگران محلی برای ریختن انواع زباله ها شده است.

از این آبشار هر چه بگویم کم گفته ایم، آبشاری زیبا در دل جنگلها و کوهستانهای بکر و زیبا، حیف است یک ایرانی این نقطه از وطن خود را نبیند که البته خیلی زیاد هستند.

جا پای آدمی به طبیعت بکر به زشتی نمایان است

هر جا پای آدمی به طبیعت بکر باز شده متاسفانه جای پای آن به زشتی نمایان گردیده است، وقتی در طبیعت زیبای آبشار زباله ها زیبایی آن را لکه دار می کند دل هر انسان زیبا دوستی خدشه دار می شود واقعا چرا نباید رعایت کنیم؟

در این ارتباط مدیرکل محیط زیست استان گیلان با اعلام اینکه چهره زیبای طبیعت را با ریختن زباله زشت نکنیم، گفت: گردشگران و تفرج کنندگان برای حفاظت از محیط زیست باید از رها کردن زباله در طبیعت خودداری کنند.

امیر عبدوس افزود: طبیعت استان بسیار بکر و دیدنی اما این طبیعت زیبا نیازمند حفاظت و نگهداری است.

وی اظهارداشت: مردم باید با همکاری گسترده با ماموران حفاظت محیط زیست خود را موظف به حراست و صیانت از این موهبت الهی کرده و از رها کردن انواع زباله در طبیعت خودداری کنند.

رها کردن زباله در طبیعت سلب حق و حقوق از دیگران است

مدیرکل محیط زیست گیلان ادامه داد: محیط زیست متعلق به عموم مردم است و همه حق برخورداری از یک محیط زیست سالم و زیبا را دارند و نباید با بی توجهی و سهل انگاری و رها کردن زباله در طبیعت این حق را از دیگران سلب کرد.

به هر حال آبشار لونک یکی از زیباترین نقاط طبیعی شمال ایران است، این آبشار بزرگ و زیبا با محیطی بسیار دل انگیز که تلفیقی از آب، صخره های بدیع، چشمه ها و پوشش جنگلی برخوردار است و به عبارتی آبشار لونک زیبایی خاص طبیعت است.

lonak2 آبشار لونک (2)

 

lonak4 آبشار لونک (2)

           
 

نظر کاربران :

  • قاسم

    عکس دومیه مال آبشار شوی دزفوله

    ۲۰ خرداد, ۱۳۹۶ پاسخ دادن
    • اسلوب

      با سلام و تشکر از شما تصویر دوم حذف شد .

      ۲۶ خرداد, ۱۳۹۶

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *